September 23, 2012

PRK: Lebih 100 mahasiswa dihalang kempen dikolej


Tanjong Malim, 23 Sept - Sekumpulan mahasiswa yang mewakili calon yang bertanding dalam PRK dilaporkan dihalang oleh pihak Kolej Aminuddin Baki (KAB) dan Kolej Za'ba ( KZ) dari memasuki kawasan kolej dan berkempen bagi calon mereka.

Tindakan tersebut dikatakan berlaku apabila lebih 100  mahasiswa berarak untuk memasuki kolej berkenaan bagi menjelaskan isu ketidakadilan dan 'double standard' pihak Jawatankuasa Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar pada kali ini.

Menurut sumber, pihak kolej telah menutup pintu pagar atas arahan Pengetua dan tidak membenarkan  kumpulan mahasiswa ini masuk berkempen.

Selain itu, mantan Bendahari Majlis Perwakilan Pelajar (MPPUPSI), Fauzi Mando, turut dihalang dari memasuki kolej. Dia dilaporkan telah mengkritik pihak pentadbiran atas sikap tidak profesional dan 'double standard' tersebut. 

Katanya ''mengapa kami yang mempunyai kad matik dihalang masuk ke dalam kolej sedangkan ramai yang berada di kawasan kolej tidak mempunyai kad matrik pelajar. Kami ada bukti dan kami akan tuntut'.

Tindakan tersebut didakwa menjelaskan lagi sikap 'pilih kasih' dan 'double standard' pihak pentadbiran kolej dibawah pantauan TNCHEP, Dato Paduka Dr Junaidi Abu Bakar dalam menguruskan pilihan raya kampus.

Dalam hal berkaitan, sekumpulan mahasiswa sedang berkumpul di Bangunan E-learning sebelum berarak ke Canselori untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Suruhanjaya Pemilihan MPP 2012. 

7 comments:

Anonymous said...

DDJ@TNCHEP UPSI adalah wakil UMNO di UPSI. tak sah hairan la kalu jd mcm ni pun. PRK hnya pura-pura ja.

Anonymous said...

hak hak, Mahasiswa pendidik tak da modal. ni ja modal ko..? hahhahaa

Anonymous said...

haha. bodo punya MP

Anonymous said...

ni kerja DDJ@Junaidi TNCHEP la ni. haha. juak UMNO jd TNCHEP, bole caye?

Anonymous said...

sejak Junaidi jd TNCHEP aku dah agak dah apa akn jd pd PRK..jelas paling tak adil dan pura-pura. sebelum ni pun Junaidi buat pertemuan tertutup dgn calon aspirasi@UMNO UPSI..hahaha apa nak heran. korang bukan lawan ASPIRASI woi MP. korang lawan UMNO sebenarnya bodo..

Anonymous said...

Bodo xsmpi 50 org kami rakam lah... KahkahkahKahkahkah... bjuang atas nama agama (xmau sebt agama apa sbb ni bkn ajaran agama 2) tp menipu kuat la korang...

Anonymous said...

ngeh3~ye ke 50 orang? sape yang menipu sebenarnya? disebabkan orang yang ramai tu la mereka gentar nak buka pintu sampai sanggup tutup pintu.
(ajaran agama pun tak ajar memperlekehkan orang dan buat fitnah)... nak suh tunjuk gambar ke? nak suruh bilang bape orang yang ada kat kempen tu... lau nak nak bagi ni~