January 9, 2012

Zainal Kling: 242,000 carian Google jadi bukti

Tanjong Malim, 9 Jan- Ahli panel prosiding tindakan tatatertib terhadap Adam Adli, Y.Bhg. Prof. Datuk Dr. Zainal Kling, Penyandang Kuris Tun Ghafar Baba Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menyifatkan bahawa 242,000 carian Google menjadi bukti Adam Adli mencemar nama baik universiti.

Memetik kenyataan Adam Adli di laman Tweeter, "statement Zainal Kling: 242,000 jumlah carian Adam Adli dalam Google mmbuktikan anda mencemar nama baik universiti."

Dalam pada itu, Adam menyifatkan bahawa kenyataan Zainal Kling itu agak melucukan disamping tiada bukti yang konkrit keatas beliau.

Untuk rekod, Prof. Datuk Dr. Zainal Kling merupakan ahli akademik yang pernah menjadi kontroversi negara apabila menyifakan bahawa Malaysia tidak pernah dijajah.

9 comments:

Anonymous said...

bodoh punye statement.

Anonymous said...

Sangat memalukan sekiranya zainal kling menyatakan tindakan yang dikenakan kepada Adam Adli kerana mencemarkan nama Universiti disebabkan jumlah carian Google barkaitan Adam Adli melebihi 242000.kah kah kah kah...Balik awal la kalau sebegini punya bhai.

Anonymous said...

Eh, bukan ke Adam Buat Statment Bodoh Zainal Kling... Kenapa kat sini boleh jadi statment Zainal Kling SAHAJA? heran2......

Anonymous said...

selama neh org xkenal pon upsi. tp selepas adam adli memfamouskan upsi 1malaysia da tau upsi... tahniah adam..

maybe zainal kling xlayak jadi juri tyme pbicaraan itu..huhu

Anonymous said...

selama neh org xkenal pon upsi. tp selepas adam adli memfamouskan upsi 1malaysia da tau upsi... tahniah adam..

maybe zainal kling xlayak jadi juri tyme pbicaraan itu..huhu

Anonymous said...

seorang akademik perlu berhujah dan menghasilkan suatu kesimpulan dengan bukti yang kukuh melalui kepustakaan dan kajian lapangan yang mantap serta tidak disangsikan oleh pembaca. Dalam kes Adam, kalau 242,000 carian dijadikan bukti, bagaimana pula dengan kemungkinan 300,000 carian yang menyatakan Adam menyemarakkan nama UPSI?

Cara hujah dan penghakiman sedemikian menunjukkan yang sememangnya ahli akademik UPSI ini rata-ratanya tidak bijak dan ilmiah. Rakan saya kata ramai prof kangkung dan juga prof madya kangkang kat situ. Tak percaya? Lihat penerbitan mereka. Ada Prof dan prof madya yang dilantik berdasarkan penerbitan khasnya jurnal antarabangsa boleh dikira dengan jari tangan, itupun hanya sebelah tangan aje dan itupun tangan kudung! Untuk tahun 2012, tidak tahu berapa puluh lagi prof dan prof madya yang akan mereka anugerahkan, sama-sama kita lihat dan ikuti perkembangannya.

Anonymous said...

jangan dengar sebelah pihak...jadilah pembaca dan penulis yang adil. be critical though.
kita tak tau apa kata DR Zainal

Anonymous said...

orang kenal UPSI sebab membekalkan PENDIDIK..bukan orang yang KURANG AJAR.popular sebab ade budak KURANG AJAR nak buat ape..kau nak berpolitik jangan nak libatkan nama UPSI.bukan semua student UPSI sokong kau ye budak LOSER a.k.a Adam Adli.

Anonymous said...

PENDIDIK yg aku nk mngajar ANAK aku nnti adlah jnis yg brani, taw ape yg btul o X, Bkn pndidik yg angguk2 geleng2, bkn pndidik yg kta mlaysia x pnh djajah..