January 27, 2012

10 Mahasiswa UPSI Berpraktikum di Brunei

Tanjung Malim, 27 Jan- Seramai 10 orang Mahasiswa UPSI bertolak ke Brunei hari ini bagi menjalankan latihan mengajar. Mahasiswa tersebut kesemuanya terdiri daripada Fakulti Sains Kemanusian, Program Pendidikan Islam.

Mereka yang terpilih ini akan berpraktikum selama 16 minggu bersamaan empat bulan bermula dariapda 30 Januari sehingga 25 May 2012. Mahasiswa yang terpilih melahirkan rasa bersyukur dan berterima kasih kepada pihak universiti kerana memberi peluang dan kepercayaan kepada mereka.

Antara yang terpilih bagi menjalankan praktikum ini ialah Muhammad Amirul Bin Amran, Mohd Firdaus Bin Razali, Nadiah binti Ahmad, Noor Lela Binti Lamsun, Aida Yusrina Binti Mohamed Yunus, Mohamad Syukri Bin Sulaiman, Norhafizah Binti Mohd Samsuri, Ahmad Zarin Bin Shamsudin, Mohd Jamil Bin Zainal Abidin, dan Fakhruddin Bin Sulaiman.

Saudara Muhammad Amirul bin Amran, (kanan) menerusi emel kepada Upsikini menyatakan bahawa “saya dan rakan seperjuangan yang lain melahirkan setinggi- tinggi penghargaan kepada pihak pentadbiran univesiti khususnya Jabatan Pendidikan Islam memberi kepercayaan kepada kami bagi menjalani praktikum di Negara Brunei. Kami juga berharap dapat menjalani praktikum ini dengan baik”.

“Dalam tempoh praktikum ini, kami akan ditaja sepenuhnya oleh Kerajaan Brunei Darussalam. Kami mengharapkan semua mendoakan kejayaan dan kesejahteraan kami selama kami menjalani praktikum ini. ”Sambungnya lagi.

2 comments:

Sizuyu Mujahidah said...

Alhamdulillah... semoga pihak UPSI sentiasa bagikepercayaan kepada semua mahasiswa2 UPSI... Tahniah kepada senior2 yang berjaya... ^_^

Anonymous said...

Kan bagus upsikini post berita-berita sebegini.nampak berilmiah blog ini.