January 10, 2012

Saya kagum dengan dia – Zahar

Tanjong Malim, 10 Jan – Mohd Zahar membalas tuduhan seorang pengetua UPSI ( Mohd Zahuri Khairani ) dengan mengatakan beliau kagum dengan sikap pengetua tersebut.

Beliau berkata demikian ketika dihubungi pihak Upsikini selain membalas kenyataan tersebut dalam laman Facebook.

“Saya kagum dengan sikap dia yang begitu lantang mengutuk saya di belakang. Pada malam sebelum mesyuarat tersebut diadakan, saya ada berjumpa dengan beliau di surau al -Falah tetapi tidak pula dibangkitkan kenapa saya tidak hadir semasa himpunan tersebut, " katanya.

“Sepatutnya kalau beliau seorang yang profesional dan berani, kena lawan dengan hujah la..jangan lawan dengan kuasa, jangan main kutuk belakang je, " tambahnya lagi.

"Saya juga diberitahu beliau akan menyekat kenderaan saya daripada memasuki kawasan kolej tersebut, ini peraturan daripada mana yang digunapakai, atas kesalahan apa saya nak disekat sedemikian rupa."

Dalam pada itu beliau turut menimbulkan persoalan apabila orang kuat HEP mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Tapi saya keliru dengan pandangan beliau, adakah beliau lebih suka jika keadaan malam tersebut menjadi lebih huru-hara? " Soalnya.

“Saya hormati beliau sebagai seorang pengetua yang sangat berpengalaman dan telah berkhidmat lama sebelum ini, oleh itu nasihat saya supaya beliau selesaikan dahulu audit dalam kolej Za’ba kerana saya bimbang selepas ini ada pula kes audit yang telah lama ditinggalkan," ujarnya dengan sinis.

Apabila ditanya apakah kes yang dimaksudkan, beliau tidak mahu lagi menjawab soalan tersebut.

"Saya tak mahu jawab lagi berkaitan perkara tersebut, cuma saya harap dalam setiap perkara kita lakukan biarlah ada prinsip dan kredibiliti, " katanya ringkas.

No comments: