June 20, 2009

Wira Yang Tak Didendang

Tanjong Malim 20 Jun 2009 - "Siapa yang tidak kenal Hanif? Dia seorang yang bersubgguh-sungguh dalam berkerja" kata salah seorang fesi MSK.

Mohd Hanif Azwan Bin Ab Rahman yang lebih mesra dengan panggilan Hanif, salah seorang AJK yang tidak asing lagi di kalangan sekretariat MSK kali ini. Walaupun beliau tidak pernah menonjol ke hadapan, namun tak siapa tahu sebenarnya Hanif sangat disayangi oleh rakan-rakan dalam MPP.

"Kalau ada bintang, dah beribu bintang aku bagi kat Hanif" kata Hairie, YDP MPP merangkap pengarah MSK.

"Masa kat kemboja, dialah buah hati aku" Kata Cik Shariza, pegawai HEP merangkap penasihat MPP. Beliau yang masih bujang turut mengakui Hanif adalah seorang yang lurus dan sentiasa bertanya "apa lagi yang perlu saya buat?" membuatkan semua orang suka padanya.

Saudara Akmal Madzir (http://ibnumadzir.blogspot.com) ketika dihubungi pula memberi komen "Saya mengenali Hanif sejak di matriks lagi. Kami selalu berjemaah di surau dan bermain badminton bersama. Tika bersama, kita terasa senang hati walau dilanda seribu masalah. Gelak tawanya, lawaknya dan sikap ambil berat beliau begitu menyentuh hati". Beliau turut bersetuju bahawa hanif adalah anak kelantan yang disenangi oleh semua pihak.

Hanif adalah seorang yang sentiasa belajar dari persekitarannya. Bakat beliau telah dikesan oleh Presiden Persatuan Pengguna sesi lalu, Saudara Wan Nasron Wan Mohd Nasir lalu memberi kepercayaan kepada Hanif untuk menjadi Pengarah Program Berbuka Puasa Persatuan Pengguna. Diatas prestasinya yang cemerlang, Hanif terus diberi kepercayaan untuk mwnjadi Pengarah Program Hari Keluarga Pengguna selain diberi amanah menjadi Exco Kebajikan Persatuan Pengguna. Dengan pengalaman yang ada, Persatuan Pengguna UPSI terpaksa melepaskan Hanif apabila beliau menyatakan hasrat ingin menyertai pilihanraya kampus (prk) pada sesi yang lalu (syarat prk, setiap calon perlu melepaskan jawatan sebelum penamaan calon). Akhirnya saudara Hanif telah bertanding dii Fakulti Sains dan Teknologi (FST) dan telah mendapat kepercayaan mahasiswa dengan undi tertinggi sebanyak 1389 undi.

Saudara Hanif juga adalah seorang penulis yang profilik. Tulisan beliau sering terpapar di laman web Mahasiswakini.com dan yang terbaru dalam majalah Milenia Muslim Jun 2009. Mahasiswa yang memberi undi kepada Hanif merasa puas hati dengan prestasi beliau dan percaya Hanif adalah salah satu pimpinan pelajar yang perlu dicontohi kejujuran dan kesungguhannya dalam bekerja.

Mahasiswa boleh berinteraksi dengan saudara Hanif melalui bolgnya http://mohabar08.blogspot.com/, selamat maju jaya untuk Hanif!

2 comments:

Anonymous said...

Teruskan usaha anda

مَعهَدين الُمعلمْ said...

hahaha..
hidup hanif kito..