June 22, 2009

MSK bukan medan berkempen – Pro Kebajikan

Tanjong Malim, 22 Jun – Pro Kebajikan hari ini mengeluarkan kenyataan agar semua pihak yang terlibat dalam Minggu Suai Kenal (MSK) tidak menjadikan MSK sebagai medan untuk berkempen.

Dalam satu kenyataan rasmi 2 muka surat itu, Pro Kebajikan menyeru kepada semua yang terlibat dalam MSK membetulkan niat dan mengisi ruang MSK untuk memberi kesedaran kepada pelajar baru bahawa mereka bakal bergelar guru satu hari nanti.

Dalam pada itu, Pro Kebajikan turut menyarankan kepada pihak yang bertanggungjawab memastikan MSK bebas daripada aktiviti kempen dengan menggunakan slogan-slogan tertentu dalam aktiviti yang dijalankan.

Kenyataan itu dikatakan dibuat setelah mendapati beberapa pihak menggunakan MSK sebagai medan berkempen menonjolkan pihak-pihak tertentu termasuklah tema MSK kali ini.

Menurut Ketua Penerangan Pro Kebajikan, beliau tidak menolak kemungkinan berlaku aktiviti kempen semasa MSK oleh pihak-pihak yang mencari ruang menonjolkan diri dan memulakan kempen awal menjelang PRK akan datang.

“Saya percaya akan berlaku aktiviti kempen seperti mana sebelum-sebelum ini di mana pihak yang sudah bercadang untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kampus akan datang mula membuat kempen awal kepada pelajar-pelajar baru”ulasnya.

Tambahnya lagi”bagi memastikan MSK kali ini bebas daripada ektiviti kempen, Pro Kebajikan menyeru kepada semua pihak termasuklah kepada pegawai-pegawai yang terdiri daripada pentadbir universiti melihat MSK adalah sebagai ruang memberi kesedaran kepada pelajar baru dan bukan medan berkempen”.

MSK sesi ini bakal berlangsung untuk dua pengambilan iaitu 28 Jun hingga 2 Julai bagi pelajar baru Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP) dan 2 Julai hingga 4 Julai bagi pelajar Diploma Pendidikan Lepasa Ijazah (DPLI).

1 comment:

Anonymous said...

awal nye nk kempen..
sabar2 la dlu. harap kempen utk PRK akan datang lebih aman damai.. nk jd MPP bkan kerja senang.. MPP skrg pon yg dikatakan ada dua kump masih lg ada pelbagai cerita yg kurg elok utk didengar.. Selain isu posting, ape lagi yg MPP perjuangkan untuk satu2 perkara yg melibatkan semua mahasiswa. bkan untuk puak2 tertentu. zaman YDP raimi, ade mengedarkan risalah tentang ape yg dibuat oleh rejim nya semasa kempen. bnyak program, hebat. Tp ape impaknye terhadap mahasiswa?? berapa bnyak yg impak nye untuk semua mahasiswa?? lawatan ke merata tempat, apa impak utk mahasiswa?? yg nmpak hnya isu posting dan biasiswa, dh pon selesai. bnyak2 program, xkn 1 @ 2 shj utk kebaikan semua mahasiswa. selebihnya utk siapa?????