June 29, 2009

Armadi jawab aduan ‘KAKAK KECEWA”

Tanjong Malim, 29 Jun – Aduan “KAKAK KECEWA” yang disiarkan akhbar Berita Harian di ruangan surat & e-mel hari ini mendapat pelbagai reaksi di kalangan warga UPSI.

Menjawab kepada aduan tersebut, Ahli Jawatankuasa yang bertanggungjawab , saudara Armadi bin Derus menjelaskan tiada siapa yang bersalah dalam hal ini.

Beliau yang menjelaskan perkara tersebut kepada wakil Pro Kebajikan mendakwa aduan “KAKAK KECEWA” hanya kerana tidak faham keadaan sebenar dalam proses kerja mengambil pelajar Sabah dan Sarawak.

Menurut beliau, perkhidmatan mengambil pelajar Sabah dan Sarawak di LCCT adalah sebanyak tiga kali perjalanan dan mengikut seperti apa yang dirancang.

Katanya lagi, pihak pengangkutan tidak dapat menyediakan perkhidmatan tersebut pada setiap jam dan kebiasaannya pelajar akan menunggu trip yang seterusnya untuk ke UPSI mengikut masa-masa yang ditetapkan.

“Pihak pengangkutan mengikut ketetapan yang kita buat berdasarkan bilangan pelajar yang mendaftar di UPSI iaitu 3 trip untuk mengambil mereka ke UPSI untuk mendaftar”,jelasnya.

Tambahya lagi,”kita tak dapat nak sediakan perkhidmatan ini setiap jam tetapi sekiranya mereka terlepas trip yang pertama ketika sampai di LCCT, mereka boleh menaiki bas pada trip yang seterusnya dan ini sudah semestinya menuntut sedikit kesabaran”.

Beliau yang juga merupakan Exco Perpaduan dan Integrasi Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) walau bagaimanapun menyatakan bahawa aduan “KAKAK KECEWA” berkemungkinan berpunca kerana tidak mendapat maklumat perjalanan bas yang disediakan UPSI untuk mengambil pelajar Sabah dan Sarawak.

Akmal, Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah MPP yang turut mengulas tentang perkara ini menganggap aduan tersebut adalah disebabkan salah faham apabila “KAKAK KECEWA” berkemungkinan menerima rungutan daripada adiknya dan tidak pula bertanya kepada pihak yang sepatutnya.

“Ini perkara biasa pada saya yang menunjukkan kerisauan seorang kakak kepada adiknya tetapi tidak pula menduga sehingga diadu kepada pihak akhbar yang sedikit sebanyak memberi kesan kepada pihak universiti”,ulasnya.

“Saya percaya pihak universiti akan membuat penjelasan berkenaan perkara ini dan apa yang lebih penting ialah semua pelajar baru Sabah dan Sarawak, dan yang dari seluruh pelusuk negeri selamat sampai ke UPSI untuk mendaftar, tidak ada yang tertinggal di LCCT”tambahnya lagi.

2 comments:

Anonymous said...

satu aduan yang menjadi kudis...

Fadhlullah Universoul said...

boleh je tanye kat peniaga2 sekitar Tg malim..bape ramai fmly merempat kat kedai dorg..salah sorgnye PakCik Warung Sri Perak..

cmne surau dan masjid penuh sume..hotel dan phk admin upsi sndiri seakan2 cekik darah apb rate aprtment/htel yang agak keterlaluan..utamakan yg miskin..kesian dorg..

xpyh nak hina n sembur aku dulu..stalker2 aku sume leh tanye kat penduduk sekitar..

Polis trafik kcw bila xde ape2 surat mnta kjsama dorg tuk kwl lalu lintas..polis trfik xtau ape2 psl pndftrn tu..tu jd jam teruk hari tu kowt..

sumber penduduk2 sekitar Tg malim..