September 27, 2011

Siar gambar Junaidi, UPSIkini disekat

Tanjong Malim, 27 Sept. – Kebebasan mendapatkan maklumat bagi warga Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) terutamanya di kalangan mahasiswa di sini mula disekat apabila UPSIkini menerima laporan mendakwa laman blog UPSIkini tidak boleh diakses.

Sekatan ini didakwa berikutan laporan yang disiarkan semalam yang memaparkan gambar Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (HEP&A), Datuk Paduka Junaidi Abu Bakar di dalam satu majlis ramah mesra JHEPA bersama Naib Canselor dii Dewan Kolej Zaaba UPSI.

Ketua Pengarang UPSIkini selepas dimaklumkan tentang perkara ini walau bagaimanapun belum membuat sebarang kenyataan dan akan berbuat demikian dalam masa terdekat.

Walau bagaimanapun, laman sosial facebook UPSIkini masih beroperasi seperti biasa dan para pembaca boleh merujuk facebook UPSIkini untuk mendapatkan sebarang maklumat terkini.

8 comments:

Anonymous said...

Pihak ICT dah mula nak cover Junaidi nampaknyer...hmmm,kalau lah Pihak Ict kata Upsi kini9 ini membuat fitnah, silakan saman...tak de masalah kan...coz, sepanjang saya mengikuti perkembanagn UPSi, memang ini realitinya yang pihak dalaman sembunyikan...belum lagi masuk kes pelajar UPSi kena rogol n di tutup mulut pelajar tersebut dengan segulung IJAZAH y6g cemerlang...belum masuk bab duit lagi, tentang songlap atas angin, belum masuk tentang kroni kroni yang dapat tender uPSi secara haram( rasuah), buktinya tengok saje pada BAS UPSI... sampai sekarang macam tu jer....sampai bile.... sampai bile....ingat kita hanay ade dua pilihan, ke syurga atau ke Neraka...BRO, pikirla sikit...adui macam budak budak, upsi ni...tak matang langsung

Anonymous said...

aku rasa la...baik Junandi tengok segala maklumat yang ada kat UPSI kini ni...n buat kajian sendiri n muhasabah diri sekali...coz kawan yang paling baik adalah musuh kita...itupu kalau junandi anggap UPSIKINI ini media mushnyele

nganga said...

wahhhhaaaaa. terbaik anon! buka lagi. Tak ku sangka mcm ni rupanya!!! O..o

Anonymous said...

kebenaran akan terbongkar jua.

Anonymous said...

Junaidi mana ada masa nak tengok UPSIKINI dia lebih sibuk dengan kroni-kroni maksiatnya di HEPA. Aku lalu depan HEP naik meluat tengok perempuan ronggeng bertudung berlagak baik. Kalau ini pun dikatakan fitnah. UPSIKINI postkan lagi gambar-gambar pesta maksiat mereka. Kita tengok siapa yang sebenarnya selama ini yang menyebar fitnah.

Patutlah pegawai-pegawai perempuan HEP sekarang kemain bergaya lagi pakaian ketat metat, malam pun bekerja kononnya mesyuaratlah, perbincanganlah rupanya ada pusat karaoke di HEP tak cukup disitu di Dusun Bay pulak. Mana letaknya maruah mereka.

Minta MP pantau pergerakkan mereka, jangan biarkan maksiat terus berleluasa.

*Senyum kambing : Pada pegawai-pegawai HEP itu bawa-bawalah bertaubat.. malam masa untuk bersama suami dan anak.. esok jangan salahkan kalau suami kawin lain, sedang diri sendiri mengabaikan tanggungjawab yang sepatutnya.

Semoga kebenaran terbongkar. Pesta berunsur maksiat harus dihentikan.

Anonymous said...

Kata-kata memang lagi tajam daripada hujung pedang. Kadang-kadang ada yang berniat baik untuk menegur dan ingin menyatakan kebenaran kepada semua orang, tapi kaedah teguran dan penyampaian juga harus dijaga dan tidak melanggar batas2 agama. Bagi saya tuduhan bukanlah satu cara untuk menegakkan kebenaran. Semoga allah merahmati dan melindungi kita semua dari segala bentuk kejahatan dan kezaliman.

Anonymous said...

"Comment moderation has been enabled. All comments must be approved by the blog author." - So much for freedom of speech huh, author? ;)

Anonymous said...

Saya ingat la org yg menulis ni kena muhasabah diri byk2, ukur iman sendiri sebelum nak menegur orang, baik sangat ke kite tu, asyik nak kutuk orang? Handsome sangat ke kita tu dok hari2 pekena orang dgn bahasa2 yg tak baik tu, klu Islam astaghafirullah byak2 mintAk keampunan, krn yang akhirnye ke pada di juga kita nak mengadap.., tapi dosa dengan manusia ni belum tentu terampun sbb tak tau bila nak minta maaf... Tak publish pun tak apa la pandangan saya, yg penting tugas saya mengingatkan saudara sudah selsai