September 29, 2011

KPLI 3 Oktober, ISMP 2015

Tanjong Malim, 29 Sept. – Keputusan penempatan bagi lepasan Kursus Pendidikan Lepasan Ijazah (KPLI) dilaporkan akan diumum pada 3 Oktober ini.

Sementara itu, kekosongan penempatan bagi pelajar graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP) dikatakan akan diisi pada tahun 2015.

Spekulasi itu timbul selepas satu analisis dibuat berdasarkan pengambilan guru baru bagi setiap tahun. Terdahulu, dilaporkan kira-kira 13 000 Guru sandaran Tidak Terlatih (GSTT) akan diserap ke jawatan tetap dan menyamai bilangan bagi 4 tahun pengambilan guru baru.

Berdasarkan kepada unjuran tersebut semua graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP) berkemungkinan hanya akan mendapat tempat pada 2015.

Sumber yang menyampaikan maklumat tersebut walau bagaimanapun mendakwa sebarang perubahan boleh berlaku dan menasihatkan graduan pendidikan tidak hanya menunggu jawatan perguruan.

15 comments:

Amar Al-Bakhtiar said...

sumber???? daripada mana nih?? asal tak kecoh???

Anonymous said...

bongek !!!!!!!!!!

Anonymous said...

BONGEK !!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Sumber?

Anonymous said...

boleh saya tahu kesahihan berita ni? bila admin akan post berita lanjut?

dayarau said...

can we know the source of this info please!!! thank you

Anonymous said...

betul ke ni? boleh tahu sumber dipetik dari mana?

Anonymous said...

wehh..cite ape ni..?melawak ke hapa..? bia btol..suke2 jek suh postng 2015..ok xpe, menteri kite kn bijak pndai..mesti die nk sara hidup rkyat yg traniaya mcm kita sehingga 2015..huhu..sengal..%7*#@)6&@1?..

Anonymous said...

saya rasakan orng yang komen dalam ni pensyrah tu la... cepat betul dia melatah... klu dia baik tak la nak cerai berai dengan bini dia... klu dia baik jugak tak la kene tendang daripada jadi pngetua kot kan kan kan kan... tu baru kene tangkap khalwat belum yang lain2 lagi... orang tak kan bunyi kalau apa yang dia buat tu benda yang elok... tak payah nak menegak kan benang yang basah... tak layak untuk menjadi seorang pendidik dan pensyarah... orang tak buka pun aib dia tapi dia y menjaja aib sendiri dan bermengah dengan apa yang dia buat... moga ALLAH beri petnjuk dan buka pintu hati dia semoga ingat kembali saat susah sebelum menjadi orng yang berjaya dalam hidup... jangan mendongak langit lama sangat sekali segala pandang ke bawah merendah diri menerima kekurangan yang ada pada diri...

Anonymous said...

huk huk huk!!!!!!!!! bia btoi!!!!!!!!!!! posting 2015...HANCUR LULUH HARAPANKU MENJADI PENDIDIK!!!!

Anonymous said...

....."graduan pendidikan tidak hanya menunggu jawatan perguruan"???suka sangat statement....kami amik bidang pendidikan sememangnye nak jadik guru....y nak suh kami kije lain....gile ke ape...senang2 je suh kije lain....4 tahun bukannye 4 hari....addooooiii

POLITIK SEMUA X BERSIH said...

Ni lah jadinya apabila pendidikan di POLITIKkan!!!!

Anonymous said...

abes yg dpt tajaan kpm ni klu keje len kna byr blik kat kpm.nk isi mara pom klu dpt kna byr blik duit 2...

Anonymous said...

adakah keputusan penempatan bagi lepasan Kursus Pendidikan Lepasan Ijazah (KPLI) dilaporkan akan diumum hari ini?

Anonymous said...

belajar lama2 pas2 suh menganggur smpai 5taun..belajar amik pendidikan nak jd pendidik...apasal teruk sgt??