September 28, 2011

Pensyarah ditangkap khalwat, berdua-duaan dengan pelajar

dikemaskini 3.00 p.m. Tanjong Malim, 28 Sept. – Seorang pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) dilaporkan telah ditangkap berkhalwat selepas dia bersama pasangannya yang merupakan seorang pelajar di sini didapati berdua-duaan di dalam sebuah rumah.

UPSIkini yang dihubungi sumber memaklumkan kes tersebut berlaku beberapa minggu yang lalu di dalam sebuah rumah di Sekiah Makmur, Tanjong Malim, Perak.

Insiden tersebut dikatakan berlaku selepas beberapa aduan diterima pihak berkuasa yang mendakwa keintiman hubungan pensyarah dan pelajar terbabit di luar.

Menurut sumber, pensyarah beranak dua itu begitu dikenali di kalangan pelajar dan pernah menjadi Pengetua salah sebuah Kolej Kediaman di UPSI.

Walau bagaimanapun, sumber lain mendakwa, semasa ditangkap berkhalwat mereka dikatakan telah pun berkahwin Namun status perkahwinan mereka itu tidak dapat dipastikan sama ada dilakukan di dalam atau di luar negara.

Tambah sumber itu lagi, rentetan daripada kes tersebut, pensyarah terbabit sedang dalam proses menceraikan isterinya .

35 comments:

Zetchi Henry said...

Is dat true??

Anonymous said...

JANGANLAH KAMU MENABUR FITNAH DAN MENYEBARKAN BERITA YANG KAMU TIDAK SEDARI KESAHIHANNYA. BEGITU BESAR DOSA FITNAH DAN MENYEBARKAN FITNAH SEBEGINI..TANYALAH KPD KETUA JABATAN PENSYARAH ITU/PEGAWAI AGAMA SLIM/JIRAN-JIRAN ATAU EMPUNYA BADAN..KHALWAT APAKAH NAMANYA JIKA SESEORANG TELAH BERKAHWIN..INGATLAH BETAPA BESARNYA AZAB ALLAH SWT KPD SESEORG YG MEMFITNAH SESEORANG YG TIDAK BERSALAH DENGAN MENGAIBKANNYA..SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI DAN MAHA HEBAT AZABNYA..SEKADAR NASIHAT DARI SEORANG YG PRIHATIN..

ICT Staff said...

siapakah pensyarah 'kangkung' tersebut?

Anonymous said...

Bukan mantan pengetua !!!

Anonymous said...

Apa maksud khalwat ya??

noona said...

pandangan: jgn hebah2kan kalu xsohih..ibarat meludah ke langit...last2 kita mahasiswa UPSi juga terkna palitnya..sekadar peringtn pd diri dan rakn2..

Anonymous said...

rosak..rosak..rosak..cepatlah2x lah isytihar perlaksanaan hukum hudud..

Anonymous said...

kita siasat dulu.... sumber tuh boleh dipercayai ker tak....

Anonymous said...

khalwat maksudnya bersunyi-sunyian..

gamaan85 said...

selagi mana boleh kita sembunyikan aib orang eloklah kita sembunyikan

Anonymous said...

pengetua mana???KUO ke...bagilah bukti

Anonymous said...

ye ke...hot gosip ni

Anonymous said...

ye ke...hot gosip ni...

Anonymous said...

mohon ampunlah kepada yg difitnah sblm ajal dtg menjemput.....dosa besar fitnah ini tidak terhingga..apatah lagi mengaibkannya..nauuzubillahminzalika..jauhi aku daro dosa fitnah..

Anonymous said...

mohon ampunlah kepada yg difitnah sblm ajal dtg menjemput.....dosa besar fitnah ini tidak terhingga..apatah lagi mengaibkannya..nauuzubillahminzalika..jauhi aku daro dosa fitnah..

Anonymous said...

hebat jugak pensyarah ini..mcm selebriti la pulak dia..kes rumahtangga dia pn org ambik tahu..bila pulak org nk ambik tahu pasal aku dpt anak ke dua ni..dh puas post kt facebook pn xde sapa nk popularkan hahaha

Anonymous said...

ADA JUGAK DITANGKAP KHLWAT ORG YG BERKAHWIN...DUNIA DUNIA NK KIAMAT BETUL DH KOT..ORG YG KAWEN KENA TANGKAP..SEPATUTNYA PUJI ORG YANG KAWEN DGN MUALLAF..BERBANDING KITA YG TIDAK PERNAH MENGISLAMKAN WALAU SORANG PUN..AKU DH BLEH AGAK PENSYARAH NI SAPA..HINA DIA SISI MANUSIA YG MENGFITNAHKANNYA..TP MULIA DIA DISISI ALLAH SWT KRN BERJAYA MENGISLAMKAN SESEORANG YG TELAH MENJADI ISTERINYA..ALLAHUAKBAR..

Anonymous said...

ADA JUGAK DITANGKAP KHLWAT ORG YG BERKAHWIN...DUNIA DUNIA NK KIAMAT BETUL DH KOT..ORG YG KAWEN KENA TANGKAP..SEPATUTNYA PUJI ORG YANG KAWEN DGN MUALLAF..BERBANDING KITA YG TIDAK PERNAH MENGISLAMKAN WALAU SORANG PUN..AKU DH BLEH AGAK PENSYARAH NI SAPA..HINA DIA SISI MANUSIA YG MENGFITNAHKANNYA..TP MULIA DIA DISISI ALLAH SWT KRN BERJAYA MENGISLAMKAN SESEORANG YG TELAH MENJADI ISTERINYA..ALLAHUAKBAR..

Anonymous said...

ADA JUGAK DITANGKAP KHLWAT ORG YG BERKAHWIN...DUNIA DUNIA NK KIAMAT BETUL DH KOT..ORG YG KAWEN KENA TANGKAP..SEPATUTNYA PUJI ORG YANG KAWEN DGN MUALLAF..BERBANDING KITA YG TIDAK PERNAH MENGISLAMKAN WALAU SORANG PUN..AKU DH BLEH AGAK PENSYARAH NI SAPA..HINA DIA SISI MANUSIA YG MENGFITNAHKANNYA..TP MULIA DIA DISISI ALLAH SWT KRN BERJAYA MENGISLAMKAN SESEORANG YG TELAH MENJADI ISTERINYA..ALLAHUAKBAR..

Anonymous said...

tetiba ja tau dy nak ceraikan isterinya...taubat tuan, taubat...mintak maaf ngan dy, x elok merendah2kan saudara seagama ISLAM. Moga Allah SWT beri taufik dan hidayah pada anda..amin,

Anonymous said...

hot story..

Anonymous said...

ni kerja tanbah dosa jer nih.. dosa fitnah lebih berat dari membunuh...

Anonymous said...

Apalah nak jadi wartawan konon. Mengarang beritapun tak reti. Macam mana boleh masuk universiti. Upsi salah pilih kot. Empunya diri yang rasa tidak bersalah sepatutnya buat laporan polis dan ambil tindakan mahkamah jika laporan ini tidak benar dan mengaibkan.

syika said...

cari publisiti sgt... suda2 la weyh.. bila kt dunia kte buka aib org, di akhirat nti allah buka aib kte di hadapan semua umat dari zaman adam smpai muhammad..

Anonymous said...

Ini lagi sensasi. Seorang pegawai perempuan HEP dimarahi lelaki (mungkin suami) diparkir Bangunan HEP&A.

Malam tadi pada jam 11.45pm 28/9/11 dlm perjalanan keluar dari kampus kami dipintas laju oleh sebuah proton saga hitam WRC4090 berhenti di depan pejabat HEP. Dari jauh kami nampak seorang pegawai perempuan keluar. Kami terdengar satu jeritan kuat "hanya sundal saja yang meeting tengah-tengah malam." oleh lelaki tersebut perbualan lain kami tak dpt dengar dan kami meneruskan perjalanan. Lebih kurang setengah jam kemudian kami terserempak pegawai yg sama sedang berjalan kaki berseorangan di Pekan Tanjong Malim menghala ke stesen bas. Ini membuatkan kami tertanya-tanya apa sebab sehinggakan pegawai perempuan itu dimarahi begitu. Di HEP kami nampak beberapa buah kereta dan salah satunya Proton Perdana V6 berwarna hitam diparkir melintang.

Ini membuatkan kami tertanya-tanya. Apa yg kami baca sebelumnya tentang karaoke di HEP membuatkan kami terfikir apa yg dimesyuaratkan hingga tengahmalam. Kenapa pegawai tersebut jalan kaki seorangan. Atau ..??? apa yg berlaku ni?

Harap pihak UPSIKINI dapat membuat siasatan. Sangat pelik pada kami ditengah malam masih ada aktiviti di Bangunan HEP.
Bersama Membenteras Maksiat

Anonymous said...

Kalau berani open komen dari pembaca secara adil. Kita boleh melihat bahawa segala yang kamu tulis akan mendapat kutukan dari semua pelajar upsi. Kamu hanya memburukkan nama upsi sahaja..kamu adalah sebuah blog yang pengecut..

Anonymous said...

Sorrylah nak bagi tahu. Inilah blog yang paling bodoh pernah aku baca. Tak tahulah pelajar upsi tulis atau penulis upahan. Melalukan martabat mahasiswa/i upsi je. Bakal guru ke ni? Patutlah masyarakat tempatan pandang rendah pada pelajar upsi. Harap kumpulan kau orang mendapat laknat daripada Allah krn sentiasa mendedahkan aib orang. Islam ke kau orang melakukan fitnah begini? Cubalah tegur2 student upsi yang duduk berdua-duaan dan pakaian tak senonoh. Mana kau orang pernah tegur. Yang mudahpun tak boleh lakukan sibuk buat fitnah.

Anonymous said...

knape perlu sorok? klu btl dia salah lapor dan hukum..xperlu double standard...

Ibrahim said...

Masa tangkapan di buat, yg perempuan masih Kristian. Saya ada di situ. Yg lain, fikir sendiri...

Anonymous said...

Lebih baik siasat terlebih dahulu sebelum membuat tuduhan...adalah lebih baik mencari kebenaran sebelum mendedahkan sesuatu yg belum pasti kebenarannya...mgkin individu yg dituduh ada kelemahannya..tp jgn krn sedikit kelemahan dia dilempar dgn tuduhan yg berat..agak mustahil utk berkhalwat di kwsn perumahan yg dihuni oleh ramai staff upsi..individu yg dituduh mesti berfikir byk kali jika ingin melakukan perkara yg tidak baik di kwsn yg ramai mengenali beliau..hrp pihak yg meghebahkan gosip ini dpt memohon maaf kpd individu yg dituduh, jika perkara itu tidak benar.ttp jika ianya benar, sama2 la kita jadikannya ianya sbg iktibar semoga ianya tidak berlaku lg...

Anonymous said...

hanya Allah je yang tau apa yang berlaku...biarkanlah..kita buat hal masing2..jg diri sendiri..ambik pengajaran dari kisah yang macam ni...tapi aku dengar dia n isteri dah bercerai... ntah la..

Anonymous said...

Bila mula bertuhankan nafsu, beraja di mata, bersultan di hati, setinggi mana pun ilmu di dada, otak yang berakal tidak lagi boleh berfungsi...pensyarah keguruan @ mahasiswa perguruan, anda adalah model...kalau tak pun, ingatlah dunia jambatan ke akhirat. Apa yg dibuat di dunia ni balasannya di akhirat adalah PASTI

Anonymous said...

Biasanya mereka yg telah buat aib akan menutup cakap2 org dgn larangan membuka aib orang @ menabur fitnah. Masa buat aib, tak ingat pun larangan Allah. Mudah2an peristiwa ini menjadi tauladan kepada semua...

zaidee said...

ape ni???jangan rendahkan martabat upsikini dengan berita fitnah macam ni..tak kan nak ikut jadi media tabloid!!! hakim/qadhi mane yang sahkan kesalahan tu?? di mahkamah syariah mana?? journalist yang beretika patut memahami kesan dan akibat atas setiap penulisan..ketua editor patut REMOVE DAN JANGAN DIIZIN PUBLISH BERITA SEPERTI INI!!!

zaidee said...

ape ni???jangan rendahkan martabat upsikini dengan berita fitnah macam ni..tak kan nak ikut jadi media tabloid!!! hakim/qadhi mane yang sahkan kesalahan tu?? di mahkamah syariah mana?? journalist yang beretika patut memahami kesan dan akibat atas setiap penulisan..ketua editor patut REMOVE DAN JANGAN DIIZIN PUBLISH BERITA SEPERTI INI!!!