December 19, 2011

'We Are All Adam Adli' cecah lebih 4500 pengikut

Tanjong Malim, 19 Dis- Page di laman sosial Facebook bertajuk 'We Are All Adam Adli" mencecah 4500 lebih pengikut dalam masa kurang 48 jam.

Page yang bertujuan untuk menyokong tindakan Adam Adli yang menuntut kebebasan akademik dan menjamin agar keselamatan Adam Adli terpelihara dikatakan mendapat sokongan mahasiswa dari seluruh negara.

Dalam pada itu, tinjauan UPSIkini dilaman sosial Facebook mendapati rata-rata mahasiswa UPSI menyatakan sokongan terhadap tindakan Adam Adli disamping wujud sekumpulan mahasiswa yang tidak bersetuju.

Menurut Noor Yusmita, Nadhir Hasan, Hazli, Nazirul dan lebih dari 50 respon menyatakan 'support him', we are all Adam Adli, "aku sokong, ni merupakan satu cabaran,mahasiswa bukan budak hingusan lagi boleh di tampar atau di rotan." ujar mereka.

"Help him, bukan sebab politik,tapi sebab Adam Adli seorang mahasiswa dan dia berjuang dan tolonglah dia.. support him"kata Nazirul.

Dalam hal berkaitan, pagi tadi 5 mahasiswa UPSI telah menyatakan bantahan terhadap tindakan Adam dan turut membuat laporan polis. Selain itu Adam juga dikatakan akan dipanggil oleh pihak universiti dalam masa terdekat.



No comments: