December 21, 2011

PAS juga turut serta esok

Tanjong Malim, 21 Dis - Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengesahkan akan turut serta dalam rombongan menyerahkan memorandum bantahan terhadap campurtangan politik luar kepada pihak UPSI dalam menangani kes Adam Adli tengahari esok.

Menurut sumber yang diterima UPSIkini, PAS dijangka akan mengerahkan lebih 500 ahlinya supaya turut serta sebagai tanda kebersamaan dalam Pakatan Rakyat (PR) dalam memastikan Adam Adli diadili secara telus oleh pihak Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

PAS juga berpendirian bahawa insiden menurunkan bendera tempoh hari bukanlah isu besar seperti yang di 'panas'kan oleh kumpulan UMNO sebaliknya isu sebenar yang lebih utama adalah mahasiswa menuntut kebebasan akademik.

Dalam perkembangan lain, himpunan mahasiswa 'Aspirasi' di Putrajaya petang tadi menuntut agar Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah meletak jawatan kerana sikapnya yang lebih terbuka dan 'close' dengan kumpulan 'Pro-Mahasiswa'.

3 comments:

Anonymous said...

lepas ni puak aspirasi akan kencing dekat atas bendera PKR..lepas tu PAS akan buat Demo mcm UMNO..kemudian pauk aspirasi akan kencing dekat poster Anwar Ibrahim depan HQ PKR..PKR akan buat demo depan UPSI..hebat UPSIKINI...

LiNdA ZaiN said...

UPSI menjadi sasaran politik..

Anonymous said...

bila dah jadi cikgu cikgi nnati boleh ajar anak murid pula cara memberontak...hebat UPSI kini...