January 20, 2011

LMP betulkan dakwaan: 'Kita mesra semua, kita cool'

Tanjong Malim, 20 Januari - Legasi Mahasiswa Progresif atau LMP mengeluarkan kenyataan untuk memperbetulkan dakwaan bahawa meraka merupakan kelompok yang 'keterlaluan'. Mereka menyifatkan bahawa mereka adalah 'front' untuk semua dan kita mesra semua pihak, kita 'cool' tiada istilah 'keterlaluan'.

Menurut LMP, pandangan yang salah diberikan terhadap mereka menerusi lama Facebook yang dikatakan berpunca daripada seorang mahasiswa yang menggunakan 'nick name' sebagai 'Cinta Palsu' yang juga merupakan mahasiswa daripada KAB. Katanya'be careful with radical fan page in Facebook' yang dikatakan dituju kepada LMP.

Mereka turut menyifatkan bahawa mereka merupakan 'front' yang mesra anak muda mahasiswa dan menyatakan bahawa mereka 'tunjukkan apa anak muda (mahasiswa) suka'. Tafsiran 'keterlaluan' tidak wujud sama sekali dalam kalangan mahasiswa kerana mereka adalah golongan cerdik pandai yang berfikir untuk kesejahteraan semua.

Dalam hal berkaitan, baru-baru ini LMP dikatakan telah menyatakan bahawa mereka bersifat 'inklusif' untuk semua. Semalam, mereka dikatakan turut menyokong isu PTPTN dan pungutan suara percepat PTPTN untuk mahasiswa, bersama mahasiswa.


7 comments:

Anonymous said...

malu aku dgn bdk moral cmni, wt malu persatuan je... mmg xbermoral la ko ni baha pon, keh keh keh....

Anonymous said...

salam...maaf..bnd cam ni pon nk bsing2 ker..xde guna la bsing2 bnda cam ni..mak bapak anta dtg cni sruh blaja..bkn sruh amik ksh bnda2 mngarut cam ni...xkira la pihak yg mana sklaipun..aku xsokong kedua2 nya..ckap jer brbuih mcm kene sawan...tp 1 bnde pon hampeh..kbajikan mahasiswa xtrjaga jgk...dk sibuk psl bnde xbrkaitan...HIPOKRIT...

tiganaga said...

lu menyalak2 lagi tak guna derrr. lu ckp org sawan. kat komen ni nampak lu yang sawan. kahkahkah.

pemerhatipolitikkotorupsi said...

bkn nyalak...tp just luahkan prasaan yg trpndam dlm hati yg ade tmn ni..yg lu nk kecoh pe hal..

Anonymous said...

Kah kah kah...

panda montel said...

cikgu dtg upsi untuk belajar jadi cikgu.. dan sorang cikgu tidak hanya akan mengajar tapi cikgu kena mahatahu... Sorang lecturer sem2 lepas penah cakap macam ni " as a teacher, u must know something of everything and everything about something" means? cikgu xkeja kat sekolah je... so tak de kes hipokrit bg saya.. itu suma cara seseorang nak menjadi cikgu yang pelbagai jenis...

Salam Damai...

Anonymous said...

LMP ker apa ker.. adoi.. sama je.. dah jadi MPP esok.. semua terbengkalai.. happy hour all the way.. skrg ni semua nak tunjuk jaguh jer.. mana la tau dapat jadi YDP..