January 24, 2011

3820 tandatangan akan diserah petang ini

Tanjong Malim, 24 Jan – Setelah empat hari team Mahasiswa Pendidik (MP) berkampung di seluruh kawasan kampus, mereka telah berjaya mengumpulkan sebanyak 3820 tandatangan daripada seluruh mahasiswa yang terlibat dengan masalah PTPTN.

Pengerusinya, saudara Mohd Zahar mengucapkan terima kasih kepada mahasiswa yang sensitif dan optumis menyokong tindakan yang telah dibuat. “Alhamdulillah kita telah Berjaya mencapai target untuk memungut sebanyak 3000 tandatangan, tetapi sokongan daripada mahasiswa yang menggalakkan menyebabkan jumlah tersebut meningkat hampir kepada 4000 tandatangan. Tahniah saya ucapkan, ujarnya.”

Pihak Upsikini dimaklumkan bahawa mereka akan pergi bertemu Dato’ Naib Canselor pada pukul 2.00 petang nanti. Perkembangan setakat ini, hanya ahli jawatankuasa khas tersebut iaitu seramai 5 orang yang akan dibawa bersama dalam pertemuan tersebut.

Harapan mahasiswa adalah supaya pertemuan tersebut akan membuahkan hasil yang positif ekoran keadaan yang terdesak akibat daripada kelewatan pihak PTPTN mengkreditkan wang pinjaman kepada para pelajar.

No comments: