January 17, 2011

Lawatan MB Perak: Laungan 'katak' bergema di KHAR

Tanjong Malim,17 Disember - Lawatan MB Perak Dato' Dr Zambry Ab. Kadir ke Kolej Harun Aminulrashid Universtiti Pendidikan Sultan Idris pada jam 4 petang tadi turut dihadiri oleh YB ADUN Behrang Jamaluddin Radzi dan ADUN Slim.

Kehadiran Jamaluddin Radzi dan Dato' Dr. Zambry telah diiringi oleh laungan 'katak' dan MB 'haram' daripada beberapa mahasiswa yang berteriak dari tingkat atas bangunan kolej berkenaan.

Dalam pada itu, suara-suara yang berteriak dari tingkat atas KHAR telah diusir oleh JMK kerana dikatakan telah menganggu tumpuan program.

25 comments:

Anonymous said...

knp blh jadi mcm tu yee??bakal pendidik yang kurang matang..

Anonymous said...

Ala benda nie 2 3 orang jer yang buat, saya Ada di situ... Jangan nak tipu .... Mcm benda nie nak dibesar2 jeer... Zalim betul budak tue...

Anonymous said...

Agaknya pemuda dan pemudi Tunisia yang menjatuhkan presiden mereka yang Zalim itu tidak matang juga? Apakah laungan MB haram dan YB lompat itu tidak matang setelah mereka merampas impian rakyat Perak yang mengundi PR?

Anonymous said...

x aih..tu bakal pendidik yang tidak akna jadi pengampu org yg salah..

Anonymous said...

itu lah bakal pendidik yang berani...
CLOSE YR EYES..OPEN YR MIND_CROMOK

Anonymous said...

itu menunjukkan pelajar kita sudah matang berfikir dan tahu perkembangan semasa.....

Anonymous said...

Matang? jgn buat lawak la.. ini umpama baling batu sembunyi tangan. Kalau betul-betul pejuang kebenaran kenapa tak ramai-ramai berdepan dgn katak tu...kalau setakat menyorok-nyorok tak impaknya. Aku rasa kalau pemuda pemudi Tunisia buat perkara yang sama presiden takkan jatuh. Menyorok takut takleh posting nanti hahaha..gebang lebih tapi habuk pun tarak.

Anonymous said...

hahahaha.. takat jerit dari atas je buat apa.. baik turun ke bawah.. ni semua jenis penakut.. cakap2 belakang boleh ler.. kalau betul2 berani.. cakap la depan.. setakat buat macam tu nak bangga .. ahahahah.. sgt memalukan

Anonymous said...

nak bagi malu upsi lah budak2 gitu, suruh jd guru...nak jd katak plak hahaha

Anonymous said...

agk2 bila anda jd MB nanti dan dilaungkan dengan laungan sedemikan..apakah perasaan anda ye?

UDE KENANG said...

mana nak turun untuk berdepan dgn katak dan pencuri, nak kena ayo gatal, bom asap dan kayu belantan... deme pun cerodik. at least deme berdua tu paham yg tak ada org yg teringin kat deme... dah menyampah...

Anonymous said...

Syabas guru...yg jerit itu adlh mhsiswa yg faham perlembagaan..yg jerit itu mahasiswa yg berani..yg jerit itu bkn pengecut tp undang2 zalim ada disekelilingnyer...yg menjemput itu x fhm perlmbagaan..yg raikan itu mahasiswa yg penakut...yg raikan itu adlh mhsiswa yg tidak mengambil tau ttg politik semsa..yg jemput itu adlh mhsiswa yg telah di kong2 dgn AUKU....rmai guru2 skrang Pro kpd PR...krn ape?krn guru2 bkn lah makcik dan pakcik felda yg boleh dibodohkan...syabas...

Cikgu Din said...

Selamat berjuang. Pendidik jiwa mereka merdeka.Kita pendidik bukannya guru UMNO.

Anonymous said...

bravo upsi!

Anonymous said...

kecoh apa nya , hat jerit tu berapa kerat ja.. hat jerit tu umpama pisang setandan.. takkan semua nya elok kot.. ada gak hat busuk(hat jerit)

janggut said...

gua salute hangpa semua...jgn jadi banggang mcm depa depa tu...akai pendek mcn isa samad...kaki bodek...tak tau sengsara rakyat yg susah...keja nak bodek saja...haramjadah punya kaum...

Anonymous said...

apakah faedah yg kita dpt bila brckp tntg isu ini?rsa2 pahala mengumpat ada x?

Anonymous said...

tak malu kee mb haram tuuu
rakyat tak nak dia plakkk blagak jd MB...wakakkakak

syabas yg brani jerit...anda bukan katun umno munafik

Anonymous said...

syabasssss....pada hat jerit tu. Pada yang lain tu pun klu ada peluang nak gak buat. Mana yang kaki ampu tu semuanya ada kepentingan. Sudah-sudahlah, rakyat makin lama makin merana dan marah. Janganlah...HIDUP PR, Hidup RAKYAT.

amin said...

hahahaha...upsikini..cakap jer lebih..otak..otak pembangkang...itu pun budak2 UPSI bangang leh pecaya dgn upsikini kaki kencing nih...adoi..sudah ler..pi study...asgmnt byk..quiz sedang menanti..test ape tah lagi..final exam pasti menanti..dah habis study upsi..ko pilih la bendera mana ko mau...kalo dpt keje dgn kerajaan..jadi insan bersyukur..skg ni..korang cakap berdekah2...tapi, dok menharap gak posting dari kerajaan..

Anonymous said...

wahai amin yg bodoh...
fahamkan dulu ape mksud "kerajaan"..
jgn jd bodoh mcm makcik pakcik felda..

Anonymous said...

assalamualaikum yang mulia di atas ini.

terlalu mulia diri anda.berapa tingkat,brp ratus ribu kaki harus saya angkat diri anda. sehingga hina nya orang melayu yang berasa di Felda. inilah anak muda bangsa saya sekarang ini. tak kenal intan.tak kenal kaca.tak kenal permata. sewenang-wenangnya menjatuhkan hukuman kepada orang felda. seperti tuhan anda ini. seolah diri anda sahaja yang allah kurniakan kebijaksaan, kepandaian...tahniah...semoga aku anak felda ini, masih waras tidak menghina orang lain walaupun berbeza fahaman, berbeza agama dan bangsa. biar aku ada harga diri..biar pun aku bodoh.aku harap anak-anak ku, punya guru yang ada nilai moral yg tinggi...guru yang berkualiti.pegang kpd etika perguruan...yg patuh pd agama..yang tdk politikkan agama..yang hidup dan matinya, hanya untuk allah..

Anonymous said...

Syabas guru...yg jerit itu adlh mhsiswa yg faham perlembagaan..yg jerit itu mahasiswa yg berani..yg jerit itu bkn pengecut tp undang2 zalim ada disekelilingnyer...yg menjemput itu x fhm perlmbagaan..yg raikan itu mahasiswa yg penakut...yg raikan itu adlh mhsiswa yg tidak mengambil tau ttg politik semsa..yg jemput itu adlh mhsiswa yg telah di kong2 dgn AUKU....rmai guru2 skrang Pro kpd PR...krn ape?krn guru2 bkn lah makcik dan pakcik felda yg boleh dibodohkan...syabas...

- yg ko komen cakap org felda dibodohkan kenapa? ceh, nampak sangat tak matang! kata demokrasi, paham perlembagaan.. cakap mcm budak2! org felda pon undi pas. dapat gak dok felda, dapat hasil. tak ada kena mengena.cuma orang felda tahu bersyukur.kalau bukan orang felda jangan suka hati cakap macam tu. larat ke nak minta maaf kat orang felda 1 malaysia ni?jaga kata2 anda!

Anonymous said...

".kalau bukan orang felda jangan suka hati cakap macam tu. larat ke nak minta maaf kat orang felda 1 malaysia ni?jaga kata2 anda!"

astagfirullahhalazim....
kadang2 kita bercakap, xfikir efeknye. ANDA KATA ORANG FELDA BODOH???..ermmm...betol kata saudara/ri,...larat ke orang ni nk mnt maaf kt semua orang felda...sbb org felda bkn boleh bilang guna jari...(aku sendiri xtau jumlah sebenar)...tp ckup gerun memikirkan dosa yg kita lakukan hanya dihujung jari..xpelah, aku sebagai ank felda yg terbaca blos ni..aku maaf kan lah yg menulis psl felda bodoh tu..sbb aku tak bodoh akal..aku xhati huduh...kerana POLITIK....ANAK BANGSA AKU YANG MASIH BERGELAR PELAJAR DAN BAKAL PENDIDIK...MENJADI SANGAT TERDIDIK UTK MENCACI MAKI ORANG LAIN.INSAFLAH, KAU NAK BERPOLITIK,POLITIK LAH..TP JAGA TUTUR KATA BAHASA MU...aku bukan Allah yang nk menghukum perbuatan seseorang...

Anonymous said...

Bukan sembunyi tangan, dah terang berdepan dalam sidang DUN, mereka guna Polis angkat Speaker yang SAH, dah berjuis mulut berjuang di depan mereka. Pelajar sesuailah dengan diri mereka hanya bersuara, manakala wakil DUN merekalah yang berdepan.