January 24, 2011

NC hadiri lawatan, pertemuan ditangguh esok

Tanjong Malim, 24 Jan – Pertemuan khas Mahasiswa Pendidik bersama Dato’ Naib Canselor bagi membincangkan isu kelewatan PTPTN terpaksa ditangguhkan pada petang tadi. Pertemuan tersebut sepatutnya berlangsung pada pukul 2.00 petang tadi, namun terpaksa ditunda disebabkan Dato’ NC terpaksa menghadiri lawatan mengejut.

Beberapa mahasiswa kelihatan turut berkumpul di sekitar Bangunan Canselori bagi memberi sokongan moral kepada gerakan menuntut percepat PTPTN. Mohd Amin Mat Sidek ( Exco akademik & kerjaya ) dan Atiqah Mohamad Hasbi ( Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah ) juga turut kelihatan bersama. Keadaan kelihatan terkawal tanpa gangguan daripada mana-mana pihak sehinggalah ahli jawatankuasa Mahasiswa Menuntut Percepat PTPN turun sekitar jam 2.30 petang.

Mohd Zahar Mohamed Nor, Ahli Majlis Perwakilan Pelajar merangkap pengerusi jawatankuasa bertindak tersebut menyatakan komitmen mereka untuk berjumpa dan berbincang dengan pihak Dato’ NC. “kita akan teruskan hasrat ini sehinggalah kata putus bagi isu ini dapat dicapai. Kami akan sampaikan suara mahasiswa seramai 3820 yang ada pada saya ini kepada Dato’ VC, tambahnya lagi.”

Beliau menyatakan bahawa pejabat Dato’ Naib Canselor menerima baik kunjungan tersebut dan pertemuan kedua telah disusun. Mengikut sumber yang diperolehi, pertemuan itu akan dibuat pada petang esok selepas Dato’ menghadiri Mesyuarat Senat pada sebelah pagi.

No comments: