January 19, 2011

Kepimpinan lemah Razik: ‘Rupanya dia melancong ke Australia’

Tanjong Malim, 19 Januari – Berhubung kelewatan pinjaman PTPTN dikreditkan ke akaun pelajar, semakin ramai mahasiswa yang mengaitkan kelewatan tersebut dengan kelemahan kepimpinan Razik (YDPMPPUPSI) yang juga dikatakan ikon utama Pimpinan Bitara (pro aspirasi).

Menurut sumber yang diterima Upsikini, beliau pada 10-16 Januari lalu telah ‘melancong’ ke Australia dalam satu program Rentas Sempadan Pemimpin Pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT).

Namun begitu, beliau tidak pernah memaklumkan kepada seluruh mahasiswa malah MPP sendiri berhubung program tersebut dan menimbulkan kekecewaan dari kalangan mahasiswa disini kerana tidak tahu apa tujuan dan apa perkara yang boleh memberi manfaat kepada mahasiswa ramai dari ‘perlancongan’ tersebut.

Dalam pada itu, seorang mahasiswa yang dikenali sebagari Fatah menyatakan bahawa “ rupanya dia melancong ke Australia, kita mahasiswa tak tahu pun, sepatutnya dia wakil mahasiswa kena cerita la sikit apa tujuan ke sana..” ujarnya menerusi lama Facebook.

Dalam hal berkaitan, baru-baru ini ada ura-ura yang menyatakan bahawa kesemua MPP akan ke Australia pada tahun ini, namun perkara tersebut dikatakan telah dibatalkan atas sebab yang tak diketahui.

11 comments:

Anonymous said...

hmmm...
np cakap kepimpinan razik lemah??
korang x nampak ka apa y dia da bt??
klu korang ni ebat sangat..
korang g la jd ydp mpp..
cakap belakang apa barang brother..
mcm pengecut..

Anonymous said...

erm..kepimpinan razik mmg lemah..
hebat yea mpp skrg nie..melancong ke australia..guna duit mana 2? semua mpp ker yg ikut??

Unknown said...

tu kan pgrm kementerian & kerajaan...dia selaku wakil utama UPSI & YDP MPP kene la join skali...korg jeles kut sbb x dijemput, xpun pikir die abiskn duit univrsiti & pelajar...SALAH sama sekali...msti la KPT sponsor ke arah antarabngsakn kmpus Mlysia...x maklum pun xpe nt bising lak korg x diajak ke sna...bkn mkn angin tp ats dsr keje...

Anonymous said...

ok kata mmp pegi atas dasar keje...skrg aku nk tya apa yg mmp pjuangkn utk bdk2 upsi..pasal dia pegi australia xpe pegije...yg aku nk tau slma ni apa yg mmp yg kpalanya razik wt utk bdk upsi..mtk pjelaskan

Memang Pembelit Pembelit

Anonymous said...

pelik.nama je student..tapi makna "makan angin" pun x difahami dgn baik.

untuk si bongok said...

alahai..
kenapa la lembap sgt.
tau x beza mkn angin dan dasr kerje?
kalau nak sgt, baik ang jadi MPP.
mampu????
baru tau mcmane tanggungjawab jadi MPP.
jgn hanya tau nak komen.
tpi xtau kebenarannya..
mgkin jeles kot sbb x dibawak ke Australia.
xnmpk ke apa yg MPP perjuangkan utk UPSI?
sah lah anda x alert dgn isu semasa!

Anonymous said...

apa yg mpp pjuangkan..ka nk mgaku rm250 2 mpp yg usahakan..bukan isu 2 tpaksa upsi sndri selesaikan takot pihak kmenteriantau klemahan pihak upsi sndri..mpp haram xwt apa pn..yg mpp tau hanya bgedik di padang waktu ada pesta atau majlis tertentu...klu mpp ni begitu prihatin isu remah temeh bdk2 upsi dh lama dpt diselesaikan tp ni tidak hanya pandai bckp habuk pn xdak n sama ja yg pbangkang apa pn xwt pandai hentam org ja..cuba korang ubah corak politik korang ni ke kononnya mahasiswa hebat bpolitik...razik @ ?????

Anonymous said...

aku sebagai pelajar upsi x tersa pn ape2 dr kepimpianan RAZIK. sape setuju dgn aku

Anonymous said...

boleh x kalau saya nak cakap bertapa lemahnya kepimpinan Razik ini.. sehingga majoriti pelajar di UPSI langsung x mengenali beliau.. jangan hanya tahu bertempik.. menyatakan kehebatan kalian.. buktikan, sesesungguhnya kami semua tidak buta untuk menilai sama ada satu2 kepimpinan itu baik atau tidak...

rose_merah said...

cakap mmg senang...
..dr cni pn dh npk xde perpaduan lgsung...
sume nk menang je..
setiap org b'beza perwatakan n cara mjlankan tugas..
jgn pndang luaran je k...
kita ptt sokong n tegur cara yang baik,,
bukan tindas2 cmni...smpai politik2 pn msk...
bwk2la bertenang ye semua..

Anonymous said...

hahahahaha.. ini semua kes jeles.. itu la best nya jadi YDP.. dan itu la sebab nya ada sebilangan pelajar tetiba bermati-matian konon nya membela nasib pelajar.. aku rasa by the time diorg dapat jugak jadi YDP diorg pun pegi gak.. tapi pada masa tu alasan akan berbeza.. pergi kerana agama dan bangsa,... hahahaha.. lawak2