January 31, 2011

JHEPA terus khianati kepercayaan mahasiswa

Tanjong Malim, 31 Jan - Kem Kepimpinan Mahasiswa siri 2 terus dikotori dengan perlakuan khianat oleh JHEPA. Mereka masih lagi meneruskan strategi masuk pintu belakang apabila menghantar calon MPP yang tidak pernah muncul dalam kem siri 1 baru-baru ini.

Perbuatan terdesak tersebut dilakukan ekoran daripada kepupusan calon yang dialami Pimpinan Bitara.

Walaupun telah diberi peringatan oleh sekumpulan mahasiswa yang jijik dengan pengkhianatan tersebut, pihak JHEPA masih melakukannya tanpa rasa bersalah.

Menerusi email yang dihantar kepada Upsikini, peserta kem tersebut rasa terkilan dan kecewa dengan sikap yang ditunjukkan oleh pihak pengurusan JHEPA. “Mengapa masih lagi lakukan perkara yang jelas bertentangan dengan prinsip keadilan, amanah, bertanggungjawab dan telus yang sentiasa dilaung dalam setiap siri kem kepimpinan anjuran JHEPA sendiri, soalnya.”

Pegawai JHEPA juga telah membuat pengumuman dalam kem siri 1 sebelum ini bahawa hanya peserta yang mengikuti siri 1 ini layak untuk menyertai siri 2 nanti. Namun sebaliknya berlaku apabila terdapat lebih daripada 10 muka baru yang menyertai kem kepimpinan siri 2 yang berakhir petang semalam.

Dalam pada itu, Sekretariat Pencegahan Rasuah UPSI digesa supaya merancang satu program membina integriti dan memupuk kesedaran sifat amanah dan disasarkan khas kepada 'geng tangan ajaib' yang berada dalam JHEPA bagi memberi kesedaran kepada mereka.

1 comment:

Anonymous said...

muka org makan rasuah
http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0131&pub=Utusan_Malaysia&sec=Megabait&pg=me_03.htm