January 25, 2011

4000 referendum berjaya diserah: NC janji selesaikan isu PTPTN

Tanjong Malim, 25 Januari - Selepas gagal untuk berjumpa Dato’ NC semalam, petang tadi Jawatankuasa Mohon Percepat PTPTN yang diketuai Mohd Zahar sekali lagi kelihatan masuk ke dalam pejabat Dato’ Naib Canselor bagi mengadakan pertemuan.

Mereka membawa ‘suara mahasiswa’ yang telah diperolehi melalu pungutan 4000 tandatangan yang dibuat sebelum ini. 'Referendum' tersebut diserahkan kepada Dato’ NC sebagai tanda mahasiswa mahukan isu ini mendapat perhatian daripada Dato’ sendiri.

Setelah hampir satu jam, mereka kelihatan keluar daripada pejabat Dato’ dan menuju ke bahagian legar bangunan canselori untuk menjelaskan hasil perbincangan kepada kumpulan mahasiswa yang sedang menunggu di bahagian tersebut.

Menurut jurucakap jawatankuasa 'ad-hoc' tersebut “kami telah hantar pungutan suara tersebut dan pihak Dato’ menerima dengan baik, ujar Mohd Zahar.

"Dato’ berjanji bahawa isu ini akan cuba diselesaikan secepat mungkin. Dia memahami keadaan kita semua dan mengakui pemberian wang pendahuluan RM250 tidak mencukupi untuk menampung sara hidup masa kini, tambahnya lagi.

Dalam perkembangan berkaitan, pihak universiti juga akan menyediakan 'backup plan' sekiranya duit masih lagi tidak masuk pada minggu ini.

Perkara ini akan diteliti bagi memastikan kebajikan mahasiswa terbela. Kandungan 'referendum ' yang dihantar tadi juga mengandungi cadangan untuk memberi wang pinjaman tambahan sebanyak RM250 jika kelewatan ini berlarutan.

3 comments:

Mr. Teller said...

Mengikut laporan diterima Upsikini 'referendum' dihantar sekitar jam 12-1.00 p.m dan makluman daripada KPT pada jam sekitar 4-5 p.m.

Anonymous said...

harapnya untuk sem depan xberulang kembali..kami yang berpraktikum ni kene bagi masuk awal sket ptptn ni

Anonymous said...

MP bersama mahasiswa dan Pimp bitara bersama suratnya...