October 23, 2010

Wakil Pimpinan Bitara nafi kenyataan bersama pemuda Umno

Tanjong Malim, 23 Oktober – Wakil Pimpinan Bitara yang mengeluarkan kenyataan berunsur kerbersamaan dengan pemuda Umno semalam telah menafikan perkara tersebut. Beliau menyifatkan bahawa kenyataan tersebut telah disalah erti.

Beliau tetap dengan pendirian bahawa AUKU perlu dimansuhkan disamping menyatakan bahawa mahasiswa perlu dibenarkan berpolitik. Katanya “masih ramai yang menunjukkan keterbukaan terhadap parti luar seperti PAS namun hanya seperti gajah di depan mata tidak nampak namun kuman seberang laut boleh dilihat dengan jelas.”

Dalam ulasannya lagi, “jika dahulu PAS menentang keras AUKU hingga sanggup buat demonstrasi jalanan tp kini apabila YB Khairy Jamaluddin selaku ketua pemuda UMNO Malaysia ingin memperjuangkan AUKU dipinda telah menjadi masalah dan ditentang pula orang-orang PAS termasuklah penyokong mereka di universiti.”

Tambahnya “ disini kita boleh melihat bahawa, pemimpin yang benar-benar memperjuangkan hak mahasiswa dan pemimpin yang memperjuangkan demi ideologi yang hanya retorik semata-semata demi meraih undi di masa pilihan raya. "jangan jadi lidah bercabang seperti biawak", ujarnya.

No comments: