October 12, 2010

Takziah kepada keluarga Norazmi- Pro Kebajikan

Tanjong Malim, 12 Okt- Pro Kebajikan hari ini merakamkan ucapan takziah kepada semua yang mengenali terutama keluarga kepada arwah Norazmi, mangsa kemalangan maut di Kilometer 223 Lebuhraya Utara Selatan.

Saudara Akmal Madzir ketika dihubungi berkata, beliau mewakili rakan-rakan dari Pro Kebajikan yang akan bergraduasi mengucapkan takziah dan mendoakan semoga arwah Norazmi ditempatkan dikalangan orang-orang soleh.

“Saya mewakili rakan-rakan pro kebajikan, ingin merakamkan takziah kepada keluarga arwah. Kami mendoakan arwah ditempatkan dikalangan orang yang soleh. Kami turut berdoa agar Allah memberikan ketabahan kepada keluarga arwah,”katanya.

Menurut Aqilah yang dihubungi pula berkata, beliau menyarankan agar unit pengijazahan UPSI boleh memberikan kesempatan kepada ahli keluarga arwah atau wakilnya menerima ijazah bagi pihak arwah.

“Saya turut bersimpati atas kejadian yang berlaku. Jadi saya bercadang agar salah seorang ahli keluarga atau wakil arwah dapat diberikan kesempatan untuk menerima ‘scroll’ bagi pihak arwah pada sesi yang sepatutnya dihadiri oleh arwah,” katanya.

“Sesungguhnya Allah lebih menyayangi arwah Norazmi. Cita-cita arwah untuk bergelar guru juga merupakan niat yang mulia dan moga-moga menjadi pahala buat arwah,” tambahnya lagi.

Semalam, satu kemalangan maut telah berlaku di kilometer 223 Lebuhraya Utara Selatan di mana mengorbankan 12 orang mangsa termasuk arwah Norazmi Abdul Karim, graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Seni UPSI, manakala 40 orang lagi cedera. Al-Fatihah.

No comments: