October 22, 2010

Kes Histeria: MP anjur bacaan Yasin malam ini

Tanjong Malim 22 Oktober – Berhubung kes histeria yang dikatakan semakin kerap berlaku melibatkan mahasiswi dibeberapa kolej kediaman Upsi , Mahasiswa Pendidik (MP) mengambil insiatif menganjurkan bacaan Yasin pada malam ini.

Menurut e-mail yang diterima dari Koordinator Mahasiswa Pendidik (MP) Mohd Zahar, beliau menerima beberapa aduan berhubung kes hysteria yang semakin kerap berlaku melibatkan mahasiswi. Katanya, “saya amat berharap supaya kes-kes hysteria ini dapat dicegah kerana ianya dapat memberi kesan tidak baik kepada tumpuan pelajaran mahasiswi yang berkenaan.”

Beliau turut menyaranakan kepada semua agar dapt menguruskan emosi dari sebarang tekanan yang boleh melemahkan jiwa kerana jiwa yang lemah akan mudah terdedah kepada histeria disamping menyarankan agar mahasiswi mengingkatkan amal ibadat yang boleh mencegah kes itu daripada berlaku.

Katanya juga, “kita telah mengambil insiatif untuk mengadakan majlis bacaan Yasin bertempat di Surau al-Falah selepas solat maghrib nanti, moga-moga dengan inisiatif kecil yang diambil ini dapat mencegah kes tersebut dari berulang, “ ujarnya

No comments: