August 26, 2010

MPP Mahasiswa Pendidik: Edar bubur lambuk, buka puasa bersama

Tanjong Malim, 26 Ogos - Sempena menyambut bulan Ramadan , MPP Mahasiswa Pendidik dikatakan telah mengambil inisiatif untuk mengedarkan bubur lambuk kepada seluruh warga Upsi sekitar kampus disamping menguruskan majlis berbuka puasa bersama pelajar dari setiap hari Isnin hingga Jumaat di Surau An-Nur.


Tindakan tersebut diambil bagi meraikan bulan yang mulia dengan pelbagai aktiviti kebajikan disamping mengeratkan perhubungan sesama warga kampus. Koordinator MPP Mahasiswa Pendidik Mohd Zahar Mohamed Nor yang juga merupakan Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPPUPSI menyifatkan pemberian bubur lambuk dan majlis berbuka puasa yang diadakan merupakan salah satu aktiviti tahunan yang Insha-Allah akan diteruskan pada masa akan datang.

Katanya,"walau pun pemberian bubur lambuk hanya dilakukan sekali sekala, moga-moga ianya menjadi salah satu amal kebajikan kecil bagi kami buat seluruh mahasiswa dan saya menjemput kepada mahasiswa untuk sama-sama kita berbuka puasa di Surau an-Nur pada setiap hari Isnin - Jumaat."

Majlis berbuka puasa harian tersebut sedikit sebanyak dapat membantu mahasiswa menjimatkan duit selain dapat mengeratkan persaudaraan dengan aktiviti berbuka puasa bersama dan beliau menyifatkan bahawa usaha terbabit tidak akan berjaya jika tidak mendapat kerjasama dari semua pihak.
Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang membantu dalam menjayakan aktiviti kebajikan terbabit moga segala amal yang dilakukan dihitung oleh-Nya kelak.

1 comment:

Anonymous said...

edar nasi beryani ke, nasi ayam ke...