July 14, 2010

Zahar: Prof Shah usul tambah bas

Tanjong Malim, 14 Julai -Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPPUPSI, Mohd Zahar Mohamed Nor yang juga merupakan Koordinator MPP Mahasiswa Pendidik pagi tadi menghadari 'meeting ad-hoc' isu bas kitaran bersama TNCHEPA dan pegawai-pegawai Bahagian Pengangkutan.

Beliau yang menghubungi Upsikini menerusi e-mail petang tadi mengatakan bahawa satu pertemuan khas MPP bersama Prof Shah dan wakil pegawai bahagian pengangkutan telah diadakan bagi mendengar masalah sebenar berhubung hal terbabit.

Katanya , "saya mewakili MPP Mahasiswa Pendidik telah menjelaskan tentang masalah bas ini kepada pihak atasan dalam pertemuan pada jam 10.30 pagi tadi. Kita telah menyatakan hasrat mahasiswa agar bas ditambah bagi menyelesaikan masalah terbabit dan kita juga menerima respon yang baik dari semua pihak", ulasnya.

Dalam pada itu, pertemuan ad-hoc pada pagi tadi telah meluluskan satu resolusi sementara yang akan dibawa oleh Prof. Shah kepada pihak atasan. Usul terbabit melibatkan penambahan 11 buah bas kitaran pada waktu-waktu genting iaitu sekitar jam 7-10 pagi.

Tambah beliau lagi, "hasil dari pertemuan pagi tadi , semua bersetuju untuk membawa usul agar 11 buah bas ditambah dilaluan kritikal iaitu KAB-Pintu Timur, KHAR-Proton City, Pintu Timur-Proton City. Namun penambahan terbabit hanya melibatkan waktu-waktu genting sahaja."



3 comments:

nur said...

mohon tambah bas kitaran kampus-tmn bernam.

Anonymous said...

biler la nak selesai isu bus nie... pasni isu posting plak untuk ujung tahun.. pastu isu ptptn plak.... benda yang sama jer... upsi xambik perhatian ke

Anonymous said...

isu cmni pon susah sgt ke nk selesaiakn, kalu sal isu cr mahasiswa trlibat dlm politik sng plak, porakkkkk hepa....