July 11, 2010

MPP Mahasiswa Pendidik 'jenguk' perjalanan bas esok

Tanjong Malim, 12 Julai – Menjelang permulaan kuliah pada pagi esok, perkhidmatan bas untuk pergi dan pulang dari kuliah menjadi salah satu pengangkutan terpenting pelajar di sini. Berikutan itu, ramai di kalangan pelajar akan berpusu-pusu, menggunakan perkhidmatan bas tersebut mengikut kolej masing-masing menjelang pagi esok.

Mengulas berkenaan perkara tersebut, Koordinator Mahasiswa Pendidik Mohamed Zahar Mohd Nor yang juga merupakan Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPP mengatakan bahawa MPP Mahasiswa Pendidik telah sepakat untuk turun bersama-sama mahasiswa bagi memantau perjalanan bas pagi esok.

Beliau yang memaklumkan perkara tersebut kepada Upsikini lewat petang tadi mengatakan bahawa, “kami barisan MPP yang membawa nama Mahasiswa Pendidik telah mengadakan mesyuarat dan sepakat mencadangkan supaya pemantauan perjalanan bas perlu dibuat dan ianya merupakan satu langkah yang perlu dilakukan sejajar dengan kehendak mahasiswa yang sudah memberi kepercayaan kepada kita”, ulasnya.

Sementara itu, Exco Kebajikan & Kemasyarakatan , Nik Azrul dalam kenyataannya turut memberi respon yang mengatakan “meskipun jadual perjalanan bas sudah dikeluarkan, pihaknya tetap perlu melihat sendiri perjalanan bas pada pagi esok bagi melihat realiti yang sebenar memandangkan terdapat ramai mahasiswa baru akan memulakan kuliah pagi esok disamping terdapat kuliah baru di Proton City”.

Dalam pada itu, beliau mengakui perkhidmatan bas memang sedikit sesak terutamanya pada waktu genting iaitu sebelah pagi dan petang. Namun, beliau turut menyarankan mahasiswa agar melihat jadula perjalanan bas yang ditampal agar mudah untuk mereka menyusun waktu masing-masing.

1 comment:

Anonymous said...

kenape bas skunk macam kurg jer