July 19, 2010

Dialog 'live' bersama aktivis Mavi Marmara Gazza

Makluman kepada seluruh warga Upsi, Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPPUPSI akan menganjurkan satu dialog secara langsung bersama aktivis Malaysia ke misi Life Line For Gaza pada Jumaat , 23 Julai ini . Dialog tersebut bakal disampaikan oleh aktivis Malaysia ke Gazza Palestin yang juga mangsa kepada penahanan Zionis dalam tragedi penahanan kapal Mavi Marmara baru-baru ini.

Tetamu jemputan yang bakal berkongsi kisah realiti penahanan dan kekejaman Zionis dalam tragedi Mavi Marmara tersebut ialah Tn. Hj Jamuliddin Elias yang juga merupakan sukarelawan Yayasan Amal Malaysia dalam misi Life Line For Gaza (LL4G).

Dalam pada itu, Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPP, Mohd Zahar Mohamamed Nor yang menghubungi Upsikini malam tadi , menjemput seluruh warga Upsi untuk sama- mendengar kisah realiti seorang aktivis keamanan yang ditahan dipenjara Zionis , Israel.

Katanya "Palestin sudah beberapa dekad dikejami Zionis. Isu Palestin merupakan isu sejagat yang melibatkan pencabulan hak asasi manusia, keamanan dan penafian hak bernegara rakyat Palestin. Oleh itu sewajarnya kita mahasiswa golongan cerdik pandai perlu cakna terhadap Palestin. Saya menjemput rakan-rakan untuk sama-sama mendengar perkongsian secara langsung aktivis tersebut tentang tragedi Mavi Marmara nanti".


SEMUA DIJEMPUT HADIR

No comments: