December 31, 2009

Biasiswa KPM masuk hari ini

Tanjong Malim , 31 Disember - Biasiswa Kementerian Pelajaran Malaysia telah dikreditkan ke akaun pelajar. Pelajar yang mendapat biasiswa tersebut boleh membuat semakan jumlah akaun yang dikreditkan bermula hari ini.

Dalam pada itu, biasiswa KPM yang dikatakan lewat dikreditkan lantaran kelewatan keputusan peperiksaan dikeluarkan lebih awal dari tempoh sepatutnya. Rata-rata mahasiswa memberi respon baik atas tindakan cepat pihak berkenaan memandangkan rata- rata pelajar kekurangan wang pada awal semester.

Dalam hal berkaitan, status pinjaman PTPTN yang dikatakan lewat masih belum diketahui dan dijangka dikreditkan dalam beberapa hari lagi. Walau bagaimana pun, Exco Kebajikan MMP UPSI meneruskan usaha agar ianya dikreditkan lebih awal dari tempoh sebenar.

4 comments:

Anonymous said...

ptptn bile lg oi....
mpp tlong grak skit...
ckp pd pengurusn upsi,jgn lembab sgt...
dh brape sem pt kuar lmbat...
kmi nk mkn ape?
nk blk kampus pun xde duit tmbang..
apatah lg bdk2 yg nk gi prktikal..
mpp tlong respon..
ckp byk x guna beb..

peljar thun akhir said...

kami pelajar semester 8 tak dapat lagi pun biasiswa KPM..bila agaknye akan dapat sebab untuk membeli keprluan untuk praktkum

Anonymous said...

Biasiswa KPTM (SLTP -skim latihan tenaga pengajar politeknik) lak bila masuk?

Anonymous said...

kenapa pelajar semester 8 tak dapat lagi biasiswa? kami pun student jugak lagi n banyak guna duit untuk preparation mengajar nanti... Biasiswa SLTP pun bila lak nak masuk..dulu mpp bukan main cakap biasiswa ka, ptptn ka akan masuk awal..hangat2 taik ayam jaa semua tu...ckp byk tak guna jugak oo..pilihan raya bukan main lagi kem smpai 3 kali..keje habuk pun tarak..