November 9, 2008

Kabinet disahkan

Tanjong Malim, 8 Nov. – Majlis penyerahan watikah yang berakhir semalam mengesahkan senarai kabinet yang dibentuk sebelum ini meskipun mahasiswa mengharapkan berlaku rombakan untuk kerusi Majlis Tertinggi. Majlis yang berlangsung di Bilik Pameran Bitarasiswa itu dihadiri Naib Canselor, Timbalan-Timbalan Naib Canselor, Dekan-Dekan Fakulti, pegawai-pegawai HEP dan semua ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP).
Majlis bermula pada jam 8.45 malam dengan penyampaian watikah, bacaan ikrar,diikuti dengan ucapan dasar Yang Dipertua MPP dan Naib Canselor.
Dalam ucapan dasar Naib Canselor, beliau menyentuh beberapa perkara berbangkit dalam pembentukan kabinet baru-baru ini termasuk tuntutan beberapa calon kerusi umum yang menang untuk mendapatkan kerusi MT.
Dengan membawa dokumen Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU), beliau mengatakan bahawa tidak ada perbezaan bagi kerusi umum dan fakulti apabila telah berada dalam kabinet dan beliau turut membidas pihak yang menyamakan politik kampus dan politik luar yang melihat kepada kerusi fakulti sebagai kerusi DUN dan Umum sebagai Parlimen.
Dalam ucapannya juga, beliau menjelaskan bahagian yang berkaitan dengan peruntukan 2/3 majoriti undian bagi memilih pemegang jawatan dalam MPP dan mengatakan bahawa semua ahli mempunyai hak untuk jawatan-jawatan dalam MPP. Sepanjang ucapannya, beliau banyak merujuk kepada Timbalan Pendaftar Kanan HEP, Encik Faiezi Othman untuk mengesahkan beberapa fakta yang diucapkan.
Majlis tamat kira-kira jam 11.00 malam.

5 comments:

Anonymous said...

hmmmm...en.faiezi la dalangnya..

ibnu fauzi said...

salam..kepada muslimin dan muslimat sekalian, walaupun ini merupakan perancangan diorang, namun siapa tahu perancangan dari Allah bagaimana..SELAMANYA KEBENARAN AKAN MENANG, JIKA TIDAK DIDUNIA MAKA KELAK DI AKHIRAT

Anonymous said...

apa pun perjuangan masih belum selesai..kita akan teruskan perjuangan kita..

Anonymous said...

yup betul tu

Anonymous said...

yup betul tu