November 1, 2008

Akmal hadir beri tazkirah sempena Solat Hajat Perdana PMS

Program Solat Hajat Perdana yang dianjurkan Persatuan Mahasiswa Sains (PMS) semalam menampilkan Akmal Madzir sebagai pentazkirah dalam majlis tersebut. Akmal yang tampil buat kali pertama di khalayak mahasiswa selepas PRK tempoh hari memberi tazkirah yang bertajuk ‘cita-cita ibu bapa’ kepada lebih 100 mahasiswa yang hadir malam tadi. Program yang dijalankan di Dewan Kolej Ungku Omar memberi ruang kepada Akmal bagi menyampaikan tazkirah sebagai salah satu pengisian dalam majlis tersebut. Dalam tazkirahnya, beliau menegaskan bahawa mahasiswa bukan sahaja perlu untuk menguasai ilmu akademik malah beberapa softskill yang tidak dititikberatkan ketika ini iaitu, kemahiran menguruskan jenazah yang menjadi cita-cita ibu bapa meskipun tidak disampaikan secara zahir kepada anak-anaknya. Beliau turut mengupas bagaimana harapan seorang ibu bapa itu untuk melihat anak-anaknya sendiri yang akan menguruskan jenazah mereka apabila meninggal dunia kelak dan persoalan adakah kita bersedia untuk memenuhi harapan tersebut dilontarkan kepada jemaah yang hadir.Dalam pada itu beliau turut mengucapkan selamat menghadapi peperiksaan kepada semua jemaah yang hadir.
Majlis tamat pada jam 9.15 malam selepas 20 minti beliau member tazkirah.

16 comments:

fadhlullah @ revolusi mahasiswa said...

syukur..kmana hilangny kepimpinan yang lain???aku msih xtau rupe paras dan gaya si khairy..harap dapat knal nnt..

khairul said...

takbir..
syabas akmal..
pemimpin sebegini kita hormati.
if khairy boleh buat mcm anta, ana sokong jugak dia.
tapi..hampeh..sama mcm remy.

Anonymous said...

bodohla si khairul, sebut takbir tp burukan nama org lein, islam ajar ke awak buat cmtu?

arrijal said...

korg ni dah la tu caci mencaci...
tak pena nak berbaik..

Anonymous said...

salam..penampilan pertama Akmal???
lorrrr..br tunjuk muka ka???
seingt ak masa rapat umum..

"JIKA PETANG INI KAMI MENANG,ESOK PAGI KAMI TURUN PADANG CR ORG SSH,CR ORG YG AD MASALAH.JAGA KEBAJIKAN SEMUA..."

ni dh msk mggu ke-2,br nk tunjuk muka...setau ak sifat org munafik je yg janji x ditepati...xpe2..lps ni leh wat solat taubat berjemaah..pintu taubat sentiasa terbuka..wallahualam

Maahadian Rock said...

huhuhuhu...
Bukan nak burukkan si khairie..
Tp sekadar nk melontarkan satu soalan cepu emas..
Mampu ker si khairie tu bagi tazkirah macam Akmal kat dewan KUO tempoh hari?? :)

Anonymous said...

Maahdian Rock..sbb ko x kenal lg hairie..sbb tu ko ckp cam 2...ak percy,hairie leh wat lbh baik dr akmal..insyalah..

kalo ko nk tau peribadi hairie..ko leh ty kt akmal..ak rs akmal pun kenal dia..

pd ak hairie adlh best ydp antra semua mpp yg ad..kalo calon kebajikan yg leh gi jauh pun cuma aqilahanis je..

Maahadian Rock said...

Bila hairie nak menonjol diri??
Aku nk tgk gak kemampuan diri..
Seorang calon daripada Fakulti yg menang tanpa bertanding pastu diangkat menjadi YDP mengenepikan calon2 daripada kerusi Umum.
Nk bagitau hebat xhebat hinggakan 5 orang calon kerusi umum xmampu nk lawan die utk dapatkan kerusi YDP ..wah!!..hebat tu..
Ibarat seorang ketua perhubungan disebuah negeri dengan tiba2 menjadi Perdana Menteri.. :)

tBy @ zURa said...

TO MAAHADIAN ROCK, JGN ASYIK NK KOMPLEN ORG LAEN... ARE YOU TOO PERFECT??????

PLEASE LA.. JGN TERLAMPAU MENGHARAPKAN SESEORANG ITU SEMPURNA.. SEBAB MMG XDE SAPE YG SEMPURNA.. MESTI ADE KEKURANGAN DIRI..

So, to all yg follow blog ni, muhasabah diri kite dulu b4 kite komen org laen...

Maahadian Rock said...

huhuhuhu...
Nie lah yg dipanggil lumrah..
Aku tanya ko sebagai pelajar upsi..
kalau BAS ade masalah ko komplen x??
mesti la komplen kan??
So nie adalah dikire satu fenomena biasa.Aku bagi kritikan membina..So amikla benda nie sebagai positif, janganla jadi mcm sebuah kerajaan komunis yg xleh dikritik..
Kerajaan kuku besi ke ape nie smp nk tegur pn xbleh..
So skrg sape yg perlu muhasabah diri??
Dan utk pngetahuan korg aku sebagai pengikut kepada pemimpin pilihan aku selalu menegur pemimpin2 yg aku pilih..

tBy @ zURa said...

mmg sy mengaku sy ade komplen hal bas...

untuk kebaikan pljr UPSI yg lain...

utk penambahbaikan...

dan sy rs mmg ptt awk tegur menegur pemimpin tu...

tp, perlulah lebih berhemah...

kite sume manusia...

ade hati perasaan....

jgn ckp dlm blog...

terus terang lebih baik...

kn cr tegur itu lebih baik dr memalukan org tu dlm blog ni?

ramai yg follow blog...

seolah2, awk memalukan die dengan memberikan komen membina atau tidak dlm blog ni..

sekian....

(maaf klau ayat kasar)

tBy @ zURa said...

n one more, kan MR. TELLER dah bgtau, kabinet blm sah lg...

Ari ni kot br dpt tau...

so, we didn't know yet who is the YDP....

rite???

sama2lah kite tggu ari ni ye???

doa2lah pemimpin pilihan masing2 dpt jd YDP o mybe one of the MT...

amin....

Maahadian Rock said...

hehehe..
nie tegr terus terang la nie..
xde sorok2 lagi..
ana rase komen2 ana kat blog xde nk memalukan die pn.
bukan nya serang peribadi die mcm pemberi2 komen dari kumplan anda tu..

tBy @ zURa said...

emm...

nk tny??

kumpulan sy???

kumpulan per?

kumpulan kuliah??

xpn kumpulan tugasan???

yg mane???

xtau plak sy yg dorg pn ade komen dlm blog ni...

hihihi

sorry...

jgn label org laen sesuke hati yer?

Maahadian Rock said...

hehehe..
kumpulan ape??
faham2 sendirilah..
dah sem 7 da xkan xreti2 lagi kot..
sy bukannya xkenal awk sape..
dh mmg kenal sgt dh tgk pada penampilan tu..
huhuhuhuhu...

Maahadian Rock said...

hehehe..
klau xsilap org la hengkau la yg tergedik2 menari poco-poco masa aku dalam MSK dulu. hehehe..
kalu xsilap org la..
serius aku cakap mmg aku meluat tgk.