March 12, 2011

Mesyuarat pertama MPP dijangka panas


Setelah dua minggu didesak oleh sebahagian ahli, akhirnya mereka akur untuk mengumpulkan semua ahli dan bersidang buat kali pertama.

Rata-rata mahasiswa tidak berpuas hati dengan tindakan YDP MPP, saudara Afiq yang disifatkan sebagai penakut kerana alas an untuk beliau tidak membuat meeting sebelum ini kerana bimbang dengan desakan pembubaran kabinet.

Bagaimanapun, persidangan kali pertama pada malam ini (12 Mac 2011) dijangka akan menjadi panas ekoran terdapat beberapa isu yang akan dibawa barisan MP dan LMP. Pengundi-pengundi yang berada di luar sudah tidak sabar menunggu apakah ‘misi dan visi’ yang akan diterjemahkan barisan kepimpinan kali ini.

Mahasiswa meletakkan harapan yang tinggi kepada MPP agar dapat membela setiap masalah yang dihadapi mahasiswa keseluruhannya.

5 comments:

Anonymous said...

MPP tahik..burn in Hell

Anonymous said...

upsikini dah tak laku dah.........

Anonymous said...

Forum 153 ... Seminar Kesedaran atau Seminar Perkauman ...

Anonymous said...

Buek po meeting samo jo....ss

Anonymous said...

salam untuk semua mahasiswa upsi.
tujuan saya menulis ini adalah untuk memberikan pandangan dan pendapat saya. semoga semua mahasiswa upsi terima dengan hati terbuka. Pertamanya ialah saya merupakan salah seorang penuntut diploma pendidikan di upsi. Terlalu jauh jurang perbandingan jika nak dibandingkan dengan pelajar universiti lain. Dari segi infaktrukturnya, kepimpinanya, kualiti nya. Secara keseluruhan amat-amat mendukacitakan. bukan bererti merendahkan martabat. cuma cukup menyedihkan komen-komen dari banyak sekolah dan juga daripada penemuduga amat mengecewakan! mentaliti pelajar upsi perlu diubah segera untuk menaikkan semangat dan jiwa sebagai seorang pendidik... kebiasaanya kelemahan pelajar upsi adalah
1) pelajar cukup beranggapan bahawa diri cukup perfect.
2) tidak menghormati pendapat orang lain
3)sukar menerima kelemahan diri
4)cepat melenting apabila ditegur.
yang pasti kualiti mahasiswa upsi berbanding mahasiswa daripada universiti lain amat jauh ketinggalan.
Saya juga berharap kepimpinan upsi iaitu para pensyarah dan para pelajar berganding bahu untuk menaikkan kualiti upsi dan seterusnya melahirkan guru yang cemerlang........