March 1, 2009

Perbelanjaan Hari Terbuka KUO defisit

Tanjong Malim, 1 Mac – Perbelanjaan program Hari Terbuka Kolej Ungku Omar (KUO) dilaporkan mengalami defisit sehingga menyebabkan kerugian terpaksa ditanggung pihak pentadbiran kolej.

Pengarah program, Izi Nasiruddin sehingga kini dikatakan masih belum menyelesaikan masalah yang berlaku dan menawar diri untuk meletakkan jawatan sebagai Yang Dipertua Jawatankuasa Mahasiswa Kolej (JMK) KUO.

Menurut sumber dalaman, Izi begitu lemah dalam mengurus kewangan program dan pelarasan kewangan tidak dibuat dengan baik sepanjang tempoh perancangan dan pelaksanaan program.

Tambahan pula, Izi mengamalkan sikap double standard terhadap barisan JMK yang diketuainya sendiri apabila melantik Majlis Tertinggi dalam Jawatankuasa Program di kalangan rakannya dalam Sahabat Mahasiswa Universiti (SMU) dan hanya 2 orang di kalangan JMK.

Meskipun beliau menawarkan diri untuk meletak jawatan sebagai YDP JMK KUO yang dipegangnya sejak Mei 2008 , namun Pengetua KUO Encik Mohd Muzafar Shah dikatakan enggan menerima perletakan jawatan tersebut selagi masalah kewangan program ini tidak selesai.

No comments: