March 1, 2009

Konvokesyen pada Ogos, tunggu perkenan Tuanku Bainun

Tanjong Malim, 1 Mac – Perkembangan mengenai tarikh Istiadat Konvokesyen ke-11 sidang ke-2 semakin menjadi perhatian mahasiswa di sini terutamanya di kalangan semester akhir.

Terkini Upsikini dilaporkan bahawa tarikh Istiadat Konvokesyen ke-11 sidang ke-2 kekal pada Ogos tetapi masih menungu perkenan daripada Canselor Universiti Pendidikan Sultan Idris, Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Perak Darul Ridzuan, Tuanku Bainun.

Pengesahan mengenai maklumat ini dibuat oleh saudari Nur Aqilah Hanis, Exco Akademik dan Kerjaya MPP.

Menurut beliau, bahagian pengijazahan memaklumkan bahawa tarikh istiadat konvokesyen yang dipohan perkenan dan dihantar ke pihak Canselor adalah pada Ogos. Sehingga kini, bahagian pengijazahan masih menunggu perkenan dari Tuanku sebelum diumumkan secara rasmi.

Beliau yang menjelaskan perkara ini turut meminta agar mahasiswa tidak lagi membuat sebarang andaian dan maklumat terkini akan dimaklumkan dari semasa ke semasa demi kepentingan semua.

Isu tarikh Konvokesyen mula menjadi perhatian apabila dikatakan bakal dijalankan pada Disember lewat 3 bulan daripada tarikh asal iaitu pada Ogos.

No comments: