June 23, 2011

Penduduk harap pesta konvo tidak dicemari aktiviti keterlaluan

Tanjong Malim, 23 Jun – Penduduk sekitar tanjong Malim berharap pesta konvo yang akan berlangsung pada akhir bulan depan berlangsung dalam keadaan baik tanpa dicemari aktiviti yang berunsur maksiat.

Tarikh konvokesyen pada kali ini akan berlangsung pada 26 hingga 30 Julai depan dan pada waktu itu juga umat islam seluruh negara bakal menyambut kedatangan Ramadhan yang penuh kemuliaan.

Penduduk sekitar menyatakan kebimbangan mereka kerana pengalaman mereka sebelum ini yang mengikuti pesta konvokesyen UPSI banyak dicemari dengan program yang lalai serta berbentuk hiburan yang bercanggah dengan ajaran Islam dan adat ketimuran.

Seorang pesara kerajaan yang mahu identitinya dirahsia, berharap agar pihak penganjur dapat membuat aktiviti berfaedah yang dapat memberi kesedaran kepada masyarakat dan dapat membantu mengurangkan gejala keruntuhan akhlak yang begitu teruk sekarang.

“ Saya harap sebagai sebuah universiti pendidikan tunggal dalam negara, mereka dapat memberi sumbangan yang bermakna kepada masyarakat, bukan makin menambah masalah dengan membuat aktiviti maksiat dan ajak orang sekitar untuk pergi, ujarnya dengan nada kecewa.”

“ Kami juga tidak mahu kemuliaan Ramadhan pada tahun ini disambut dengan pesta yang bercampur kemaksiatan yang boleh mendatangkan kemurkaan daripada Allah S.W.T.

Dalam perkembangan lain, mereka turut menyatakan kesediaan untuk bertemu Dato’ Aminah Ayob bagi menyatakan bantahan jika aktiviti keterlaluan masih diteruskan.

“ Dalam soal ini kami memang tegas, dan kami akan menghadap bos dia ( Aminah Ayob ) jika aktiviti yang keterlaluan masih dibuat, katanya dengan nada tegas.”

2 comments:

bkm1597 said...

aku dgr de karnival vespa mse pesta 2 nnt...

bkm1597 said...

aku dgr de karnival vespa mse pesta konvo 2 nnt....