June 24, 2011

Bakal graduan sebar tarikh konvo terkini

Tanjong Malim, 24 Jun- Berhubung rungutan tentang tarikh konvokesyen yang masih belum dikeluarkan universiti, beberapa bakal graduan hari ini mengeluarkan tarikh konvokesyen mengikut fakulti masing-masing menerusi laman sosial Facebook.

Tarikh tersebut dikatakan telah dikeluarkan oleh Unit Pengijazahan Upsi namun masih belum dimasukkan dimana-mana portal Upsi untuk hebahan kepada seluruh bakal graduan yang layak bergraduasi.

Mengikut sumber Unit Pengijazahan yang diperolehi Upsikini, tarikah tersebut bermula 26 Julai didahului sesi pagi oleh ISMP Muzik, ISMP DPAKK dan sesi petang ISMP Sastera Melayu, ISMP Teknologi Reka Bentuk Perkomputeran, ISMP Moral, ISMP Matematik

Pada 27 Julai pula diikuti oleh ISMP Pendidikan Khas dan ISMP Geografi pada sesi pagi manakala pada sesi petang ISMP Perakaunan, ISMP Sains Sukan, ISMP Keusahawanan Perdagangan dan ISMP Pendidikan Seni.

Dalam pada itu, pada 28 Julai sesi pagi dimulakan dengan ISMP Sains, Pengurusan Perniagaan, Matematik, Pengurusan Pendidikan dan sesi petang diikuti ISMP Kemahiran Hidup dan Seni Komunikasi Visual.

Pada 29 Julai, sesi pagi dimulakan ISMP Bimbingan dan Kaunseling, Sains Kejurulatihan, Pendidikan Islam, Multimedia dan Teknologi Maklumat manakala disebelah petang diikuti ISMP Sejarah, Ekonomi dan Psikologi Sukan.

Pada hari terakhir 30 Julai akan diselesaikan konvokesyen bagi ISMP TESL dan Bahasa Melayu. Sumber ini diperolehi menerusi Unit Pengijazahan Bahagian Akademik UPSI namun masih belum dikeluarkan secara rasmi menerusi MyUpsi Portal.

1 comment:

Anonymous said...

nape ada 2 mat, dan bile pula sains mat???