June 24, 2011

Bahagian Akademik; Jangan sebar, tarikh konvo belum rasmi

Tanjong Malim, 24 Jun – Wakil bahagian akademik Upsi menegur bakal graduan yang menyebarkan tarikh konvokesyen mengikut fakulti di media sosial Facebook hari ini kerana dikatakan tarikh tersebut belum rasmi.

Menurut wakil Bahagian Akademik, En. Redzuan yang menegur seorang bakal graduan yang menyebarkan tarikh konvo belum rasmi itu menyatakan “saya faham, pihak pengurusan ada masalah tertentu kenapa lambat keluarkan tarikh (sesi setiap program), bukan senang sebab melibatkan banyak pihak, saya harap semua pelajar faham dan bersabar ek...konvokesyen ni bukan sahaja untuk pelajar tapi ada lagi pihak lain, contoh..untuk penganugerahan ijzah kehormat, pemilihan anugerah-anugerah pelajar cemerlang, tarikh istana dan pelbagai lagi, sekali saya mohon maaf ”

Tambah beliau lagi “Insya Allah 26 hari bulan ni akan keluar la semuanya jika tiada apa-apa masalah. walau apa pun ..sentiasa lah lihat pengumuman yng akan dikeluarkan oleh Unit Pengijazahan, Bahagian Hal Ehwal Akademik dalam portal, dalam Fb dan juga laman web khas untuk konvokesyen...Terima kasih “ ujarnya kepada seorang mahaisiswi menerusi laman sosial Facebook.

Dalam hal berkaitan , keputusan rasmi tarikh konvokesyen bagi setiap program menurut beliau dijangka dikeluarkan pada 26 Jun ini.

No comments: