May 15, 2010

Pro-Kebajikan : Slot kerohanian beri nafas baru MSK

Tanjong Malim , 16 Mei - MPP Pro-kebajikan atau dikenali sebagai ‘Mahasiswa Pendidik’ yang menjadi sebutan ramai warga UPSI selepas gelombang baru Pilihan Raya Kampus tahun lalu mengeluarkan kenyataan bahawa Minggu Suai Kenal (MSK) ambilan sesi 2010/2011 bakal dimasukkan slot kerohanian.

Ketua Penerangannya dalam kenyataan ringkas yang dihantar ke UPSIkini lewat tengah hari tadi mengatakan persetujuan dengan tindakan mengadakan slot kerohanian dalam MSK memandangkan sebelum ini ianya belum pernah diwujudkan.

Koordinator MPP Pro-Kebajikan, Zahar yang juga Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah menyifatkan bahawa slot kerohanian telah memberi nafas baru kepada MSK pada kali ini memandangkan sebelum ini kita lihat pengisian MSK tidak seimbang dengan pengisian membentuk sahsiah.

Katanya, slot kerohanian dipersetujui untuk dijadikan salah satu pengisian MSK pada kali ini setelah kita mencadangkan kepada sekretariat supaya mewujudkannya memandangkan ianya merupakan perkara yang amat penting bagi membentuk sahsiah mahasiswa.

Tambahnya, cadangan terbabit merupakan satu usaha dari kami untuk membentuk pemikiran baru mahasiswa UPSI di samping meletakkan tanggungjawab menjaga kebajikan pelajar sebagai tunjang perjuangan kita,” ulas beliau.

Dalam pada itu katanya, kita mengharapkan pihak sekretariat komited dengan perancangan tersebut dengan melaksanakannya dengan bersungguh-sungguh. Kita tidak mahu ianya hanya menjadi cakap-cakap kosong dalam mesyuarat tetapi tidak dilaksanakan.

Dalam hal berkaitan, Zahar turut menyatakan kesediaan barisan MPP Pro-Kebajikan memberi kerjasama yang baik dalam menjayakan MSK pada kali ini.

No comments: