January 6, 2009

Tuduhan terhadap Ahmad Zaidi dalam siasatan

Tanjong Malim, 6 Jan.- Tuduhan yang dilemparkan terhadap Pengetua Kolej Harun Aminurrashid (KHAR), Prof. Madya Dr. Ahmad Zaidi Johari dalam ruangan forum UPSI Portal baru-baru ini dilaporkan sedang disiasat oleh Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA) UPSI.

JHEPA melalui Pegawai Khas Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (HEPA), Ahmad Amri Zainal Adnan, membuat kenyataan bahawa dakwaan yang dibuat ke atas Ahmad Zaidi telah diambil tindakan dengan satu siasatan menyeluruh bermula 22 Disember yang lalu.

Kenyataan yang dikeluarkan pada 4 Januari itu turut meminta kerjasama semua pihak agar tiada lagi kenyataan yang dikeluarkan melalui ruangan forum tersebut semasa dalam tempoh siasatan dan mengalu-alukan supaya sebarang aduan dipanjangkan terus ke Pejabat TNC (HEPA) dengan disertakan bukti-bukti sebagai sokongan aduan.

Ahmad Zaidi sebelum ini dituduh mengamalkan dasar penghapusan kaum dan kurang cekap mentadbir yang dibuat oleh sekumpulan pelajar melalui ruangan forum UPSI Portal.

1 comment:

Anonymous said...

assalamualaikum..
1. sy rasa, menuduh seseorng tu xbaik..fitnah namanya, dosa besar tu...

2. kita juga harus tidak menjatuhkn kredibiliti orang laen demi mencapai agenda kita..

3. kita nie sebagai manusia, kenala sentiasa berprasangka baik terhadap orng, kalo kita x baek dngn orng, mcm mn orng nk baek dngn kita kn..

4. Ada hadis yang diriwayatkan Abu Hurairah, Rasulullah bersabda, bahwa Allah berkata :



“Aku ini mengikuti prasangka hamba-Ku, apabila dia berprasangka kepada-ku dengan baik, maka Akupun akan baik kepadanya, dan apabila dia berprasangka kepada-Ku dengan buruk, maka Aku-pun buruk kepadanya” (HR.Ahmad)

5. ini baru kita lihat dlm konteks hubungan manusia dgn Allah swt.bagaimana kita dengan orang laen?