January 2, 2009

Palestin:Pro Kebajikan ambil inisiatif edar risalah

Tanjong Malim, 2 Jan.- Pro Kebajikan hari ini mengambil inisiatif mengedar 400 risalah di masjid-masjid sekitar Tanjong Malim yang memuatkan maklumat dan keadaan penduduk Palestin di Gaza atas tindakan kejam Israel.

Risalah tersebut dibuat bagi menyebarkan maklumat dan menyedarkan masyarakat awam tentang kesengsaraan yang ditanggung penduduk bumi palestin di Gaza.

Risalah yang bertajuk ‘Bersamamu Palestin’ itu mengandungi 2 muka penuh yang menceritakan peristiwa kekejaman Israel ke atas penduduk di Gaza dan beberapa tindakan yang perlu diambil oleh umat Islam sebagai tanda prihatin.

Akmal ketika ditanya tentang langkah mengedar risalah ini dipetik sebagai berkata, tindakan ini adalah sebagai tanda prihatin masyarakat kampus UPSI terhadap apa yang berlaku kepada masyarakat di Gaza.

“Ini adalah tanda prihatin kita kepada umat di sana yang terpaksa berhadapan dengan kekejaman Israel dan sebaran maklumat ini mudah-mudahan menyedarkan masyarakat bahawa saudara seIslam kita berada dalam kesusahan dan wajar dibantu dengan apa cara sekalipun.”ulasnya.

Beliau yang merupakan Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah MPP 08/09 dilihat bergerak ke masjid-masjid mengedar risalah tersebut bersama Mohd Zulfazly, Exco Sukan dan Rekreasi Persatuan Mahasiswa Sains sejak jam 11 pagi tadi.

Edaran risalah itu juga mendapat perhatian jemaah di Masjid Jamek Tg. Malim yang hadir bagi mendengar khutbah Jumaat yang turut menyentuh isu kekejaman Israel terhadap Palestin.

No comments: