January 4, 2009

Mahasiswa rakam ucapan terima kasih kepada Fauzi Khalid

Tanjong Malim, 4 Jan. – Seluruh mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris, UPSI merakamkan ucapan terima kasih kepada Penolong Pendaftar Kanan Unit Pentadbiran dan Kewangan Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA), Mohammad Fauzi bin Khalid atas kecekapannya menguruskan kemasukan wang pinjaman PTPTN kepada semua peminjamnya di UPSI.

Ucapan itu disampaikan sekumpulan mahasiswa apabila seluruh warga kampus UPSI mendapati wang PTPTN dikreditkan ke akaun mereka lebih awal daripada biasa.

Menurut seorang mahasiswa tahun 3, Sofian, beliau dipetik sebagai berkata, saya sememangnya gembira dengan pengurusan kewangan yang cekap seperti ini kerana dapat mengurangkan beban kami terutamanya di awal semester.

“Saya mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada pegawai terbabit kerana dapat memenuhi kehendak dan keperluan kami terutamanya berkenaan kemasukan wang PTPTN yang awal seperti ini,”ujarnya.

Ucapan ini juga turut disampaikan oleh Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan MPP 08/09, Mohd Zulhilmi Bin Mohd Noor yang turut memuji kecekapan pengurusan kewangan seperti ini.

“Saya turut menghargai dan mengucapkan terima kasih kepada Encik Fauzi yang memahami keadaan mahasiswa di bawah yang sering dihantui dengan masalah kewangan terutamanya di awal semester”,ulasnya.

“Kami sebagai MPP hanya mampu menyampaikan hasrat kami kepada pihak atasan dan segala tindakan lanjut adalah di bawah kuasa mereka”, tambahnya lagi.

Wang PTPTN dikreditkan ke akaun peminjam di UPSI lebih awal daripada biasa iaitu pada 1 Januari lalu.

No comments: