January 7, 2009

Kain rentang ucap ‘Selamat Kembali’ milik Biro LPS hilang

Tanjong Malim, 7 Jan.- Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah (LPS) Majlis Perwakilan Pelajar 08/09, Akmal madzir mendakwa kain rentang yang mengucapkan ‘Selamat Kembali’ milik Biro LPS yang ditujukan kepada mahasiswa UPSI hilang pagi tadi.

Menurut Akmal, kain rentang yang tercatat ucapan "Selamat Kembali dan Selamat Meneruskan Pengajian kapada mahasiswa/i UPSI" itu digantung pada Isnin jam 7 pagi dan disedari hilang pagi tadi.

Kain rentang yang ditempah dengan kewangannya sendiri itu digantung berdekatan tempat menunggu bas ke Kolej Harun Aminurrashid (KHAR) dan Kolej Ungku Omar (KUO) di Pintu Timur.

Akmal walau bagaimanapun tidak mengesyaki kehilangan itu sebagai perbuatan khianat mana-mana pihak tetapi bersikap terbuka untuk meminta sesiapa yang mengambil atau menjumpai banner tersebut untuk memulangkannya kembali.

“Saya tidak mahu menuduh mana-mana pihak tetapi sesiapa yang ada ternampak atau mencabut kain rentang tersebut, saya mohon diletakkan kembali di tempatnya atau diserahkan kepada saya semula”,katanya.

Tambahnya lagi,”kain rentang tersebut bukan hanya sebagai ucapan semata-mata tetapi lebih kepada penghargaan buat mahasiswa yang akan meneruskan pengajian di UPSI”.

No comments: