March 1, 2012

e-permohonan SPP akan dibuka pertengahan tahun 2012

Tanjong Malim, 1 Mac – Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) akan membuka permohonan pengambilan guru pada pertengahan tahun 2012 nanti.

Mohd Zahar Mohamed Nor, Ahli Majlis Perwakilan Pelajar melalui laman facebooknya menyatakan perkara tersebut dan meminta para graduan yang baru menamatkan pengajian pada Jan 2012 supaya sentiasa update laman sesawang SPP kerana setiap graduan harus memohon sendiri.

Beliau yang dihubungi selepas itu, mengesahkan perkara tersebut.

“Para graduan harus mengisi sendiri permohonan dengan menggunakan sistem e-permohonan SPP. Oleh itu saya harap para graduan sentiasa update laman web SPP supaya tidak tercicir nanti, katanya lagi.”

“mereka harus isi sendiri kerana pihak SPP akan mula menggunakan sistem tersebut (e-permohonan) yang baru diperkenalkan buat pertama kali. Sebelum ini SPP hanya mengambil nama daripada pihak universiti untuk proses temuduga, tambahnya lagi.”

Menurutnya lagi, beliau menghubungi pegawai tersebut adalah untuk meminta supaya proses temuduga bagi pelajar yang menamatkan pengajian Jan 2012 lalu dapat dijalankan selepas sahaja proses yang sedang berlangsung sekarang selesai.

“saya juga sebenarnya berusaha untuk meminta supaya pelajar yang telah tamat pengajian baru ini dapat ditemuduga terus kerana SPP mengamalkan sistem terbuka pada masa kini. Tambahan pula transkrip juga mungkin akan keluar dalam masa terdekat sebelum proses temuduga yang sedang berlangsung akan berakhir pada 16 Mac nanti. Namun usaha tersebut masih samar, ujarnya.”

2 comments:

Anonymous said...

TERIMA KASIH UNTUK INFO..

Anonymous said...

saya mendapat tahu yang konvo akan diadakan bulan 5 nanti.. minta penulis confirmkan batch mana yang akan terlibat.. tq