April 16, 2010

Wakil UKM pantau mahasiswa terlibat PRK Hulu Selangor

Tanjung Malim, 16 April - Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (KPT) dikatakan telah menghantar beberapa orang wakil termasuk dari UKM bagi memantau mahasiswa yang terlibat dengan Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor.

Menurut sumber, wakil-wakil pemantau tersebut ditempatkan di Kolej Aminuddin Baki UPSI dan Darul Quran JAKIM ekoran jarak UPSI dan Darul Quran yang merupakan IPTA paling dekat dengan Hulu Selangor.

Dalam hal berkaitan , Menteri Pengajian Tinggi , Datuk Khalid Noordin baru-baru ini telah menakutkan mahasiswa agar tidak terlibat dalam PRK Hulu Bernam dan jika disabitkan kesalahan akan dikenakan tindakan AUKU.


8 comments:

Kuchiki Baim said...

kalau dtg nk tgk x bleh ker???

Anonymous said...

to : kuchiki baim

kepala hotak hang datang nak tengok,

orang suh datang belajar sudah la,
jangan duk kalut nak politik..

ko tu budak2 hingusan tau apa..

مَعهَدين الُمعلمْ said...

muaaahahahahahaha....

Negaraku Malaysia...

Raja Hasbullah said...

to anonymous

lu lagi hotak KAMBING daripada kuchiki baim..

lu ibaratkan orang yg makan nasi tapi mengharamkan diri untuk minum air..

hahaha..

lu memang terencat akal la..

Anonymous said...

dtg tgk ceramah boleh... pelajar hanya xdibenarkan terlibat secara aktif sahaja. contohnya berada di pos2 panas mana2 parti atau terlibat dengan perarakan calon atau dilihat membantu mana2 parti politik berkempen. berada ditempat ceramah utk mengetahui isu2 politik terkini xada masalah. korang belajar tinggi makin tinggi keb_d_h_n korang kan?

Anonymous said...

dtg tgk ceramah boleh... pelajar hanya xdibenarkan terlibat secara aktif sahaja. contohnya berada di pos2 panas mana2 parti atau terlibat dengan perarakan calon atau dilihat membantu mana2 parti politik berkempen. berada ditempat ceramah utk mengetahui isu2 politik terkini xada masalah. korang belajar tinggi makin tinggi keb_d_h_n korang kan? baca dab fahami AUKU btol2... xda la menyusahkan pun... tp mengelakkan perkara yg xptt berlaku dari berlaku jer...

Anonymous said...

anymous: ko lagi bodoh, dasar pemikiran cetek, menyesal upsi ambil hang belajar kat sini,kita kena tau juga hal politik.

Anonymous said...

to kuchiki baim: bgus,anda manusia yg normal sebab ada perasaan ingin tahu terhadap perkembangan semasa lebih2 lg isu politik.

to anynomous: pasai hang dok rilek la hang jd bengap,,x tau pe yg berlaku sekeliling hang..xkan la hang bebal n sengal tahap dewata kot sampai menyekat kebebasan hang selaku manusia di muka bumi..ade mate tengok,,ader telinga dengak,,ade mulot bangkai...ahaks..