April 16, 2010

Amin jelas isu pengurusan 'assignment'

Tanjung Malim, 16 April - Ekoran timbul beberapa isu berkaitan tugasan pelajar yang di katakan banyak dan memakan belanja yang tinggi bagi pelajar kursus Kemahiran Hidup , aliran Sains , serta beberapa kursus lain pada sesi lepas, Mohd Amin Mat Sidik, Exco Akdemik dan Kerjaya MPPUPSI telah mendapatkan respon daripada Nab Canselor Prof Datuk Dr Aminah Ayob. Beliau menjelaskan ketika dihubungi mediawan Upsikini semalam.

Menurut beliau, baru-baru ini kami barisan MPPUPSI telah mengadakan satu pertemuan bersama Naib Canselor dan saya telah menimbulkan beberapa isu termasuk isu pengurusan tugasan pelajar yang banyak dan melibatkan kos tinggi yang telah dilontarkan mahasiswa kepada saya tempoh hari.

Katanya , "kita mendapat respon yang baik dari Dato' NC dan beliau menjelaskan akan membincangkan perkara tersebut bersama TNC Akademik dan dekan-dekan untuk melihat dan meniliti kembali perkara ini terutamanya bagi kursus Kemahiran Hidup , Seni dan aliran Sains yang banyak memerlukan belanja".


Dalam hal berkaitan, beliau berharap agar isu ini dapat diuruskan dengan baik dan diambil tindakan agar ianya diselesaikan serta memudahkan perjalanan akademik pelajar.

1 comment:

Anonymous said...

cara tulis dlm blog nie...
mcm la si amin 2 yg buat iniseatif untuk berjumpa dgn dato vc sendiri..ko kne ingat..yg buat perjumpaan dengan dato vc sendiri adalah dari kalangan mpp aspirasi, dan tanpa gerak kerja yang dia laksanakan,x kan mampu dapat respon dari dato vc..tp, tulis dalam blog macam amin 2 yg pergi sendiri,kononnya buat kerja individu la,dalam menjaga kebajikan mahasiawa, sedangkan exco akedemik ko sendiri x dapat nak laksanakan tugas dengan baik....sedarlah..ini kew pemimpin yang kononya tidak dilaknat yang sebok ko janjikan time pilihan raya...aq tw,ko x kan publish punya komen aq...