February 28, 2009

Pandangan mahasiswa semester akhir sudah dipanjangkan – Exco Akademik dan Kerjaya

Tanjong Malim, 28 Feb. – Exco Akademik dan Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Nur Aqilah Hanis hari ini membuat kenyataan bahawa pandangan mahasiswa semester akhir berkenaan isu tarikh konvokesyen telah disampaikan ke pihak atasan.

Dalam kenyataan tersebut, beliau turut meminta agar semua mahasiswa semester akhir agar bertenang dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada tugas mereka yang sedang berpraktikal dan memberi kepercayaan kepada pihak MPP untuk menyelesaikan isu ini.

Menurut Aqilah, MPP memahami situasi mereka dan akan berusaha sedaya upaya supaya tarikh Istiadat Konvokesyen mereka ini dikekalkan pada Ogos.

“Kita memahami apa yang sedang mereka fikirkan dan setiap pandangan mereka akan dipanjangkan dalam usaha merealisasikan impian mereka menjadi guru”,ulasnya.

“Perkembangan ini memperlihatkan satu keadaan yang positif di mana mahasiswa semakin ke hadapan dalam menyampaikan hasrat mereka dan kami dalam kepimpinan MPP menghargai setiap pandangan mereka,”tambahnya lagi.

Sebelum ini, sebilangan besar mahasiswa semester akhir menyampaikan bantahan mereka dalam ruangan forum Upsi portal yang mahukan istiadat konvokesyen dibuat pada Ogos.

No comments: