July 5, 2011

Exco Akademik: 'Demo' Bukan kehendak MPP tapi TNC bagi arahan pada YDP

Tanjong Malim, 5 Julai - Exco Akademik dan Kerjaya MPPUPSI , Shahreal Abdul Kassim menyifatkan bahawa ucapan membantah demonstrasi BERSIH 2.0 yang disampaikan oleh YDP MPP malam semalam bukan kehendak MPP sebaliknya TNCHEPA memberi arahan berbuat demikian.

Dalam satu komen panjang beliau di Facebook menyatakan " sebenarnya itu bukan kehendak MPP tapi TNC yang bagi arahan pada YDP untuk laksanakan perkara tersebut. '

Katanya lagi "Time' kita balik sama-sama tu bila dah sampai KHAR YDP dapat mesej yang mengatakan dia kena lead untuk malam tersebut. Berserabut juga kepala otak YDP kita tu sebab kena buat benda yang kita tak fikir dek kerana arahan dari pihak atasan.."

Dalam pada itu, dikatakan ucapan yang disampaikan oleh YDP MPPUPSI tersebut bukanlah di persetujui oleh seluruh kabinet MPP dan bukan mewakili suara mahasiswa Upsi keseluruhannya.

Selain itu, wujud komen beberapa mahasiswa disini bahawa MPP UPSI sewajarnya mempunyai pendirian sendiri dan berprinsip dalam hal tersebut tanpa membuat keputusan atas arahan yang mereka sendiri tak bincang dan tahu apa isinya.

No comments: