May 17, 2011

Tolong jangan buat bising – Amaran Zahar

Tanjong Malim, 17 Mei - Zahar memberi amaran kepada pihak tertentu agar berhenti daripada terus mencetuskan suasana tegang dalam isu kelewatan biasiswa KPM.

Beliau menjadi sasaran kumpulan tertentu yang memfitnah dan memberi persepsi buruk terhadap setiap kenyataan yang dikeluarkan Koordinator Mahasiswa Pendidik tersebut.

“Saya harap mereka boleh senyap dan bagi ruang kepada kami untuk cuba menyelesaikan masalah KPM ini. Saya rasa jika saya dedahkan satu perkara tentu ramai yang akan terkejut nanti, jadi nasihat saya kepada mereka, cukuplah dan duduk diam, katanya menerusi email yang dibalas kepada Upsikini.”

Beliau dilaporkan mempunyai maklumat mengenai pelajar yang lantang menyuarakan isu ini sebenarnya adalah yang bermasalah.

“ Janganlah asyik buat bising sahaja, tapi bila dapat duit yuran pun tak mahu bayar, katanya sinis apabila ditanya tentang serangan peribadi yang dibuat terhadapnya.”

Dalam perkembangan lain, beliau dilaporkan telah menghantar cadangan kepada pihak bendahari untuk dipertimbangkan sebagai jalan penyelesaian masalah tersebut.

“Saya telahpun menghantar cadangan kepada Pn. Normadkhah dan beliau memberikan respon positif tetapi saya juga masih belum dapat memberikan sebarang jaminan kerana pihak bendahari juga perlu meneliti beberapa perkara sebelum mengeluarkan sesuatu keputusan. Oleh itu, saya berharap para pelajar yang terlibat dapat memahami situasi ini dan bersabar, ujarnya lagi.”

No comments: