May 15, 2011

Ramai pihak bidas kenyataan Mahasiswa Pendidik

Tanjong Malim, 15 Mei - Koordinator Mahasiswa Pendidik, saudara Mohd Zahar semalam mengeluarkan kenyataan bahawa beberapa mekanisma sedang diteliti dalam menyelesaikan kemelut kelewatan biasiswa KPM. Kenyataan tersebut memberi pelbagai reaksi dalam kalangan mahasiswa yang.

Beberapa front didapati mengeluarkan komen sinis terhadap kenyataan tersebut. Mereka mendakwa Exco Majlis Perwakilan Pelajar tersebut cakap tidak seperti bikin kerana pada beberapa minggu yang lepas beliau memberitahu pelajar tajaan PTPTN, KPM dan beberapa tajaan negeri akan diberi advance serentak oleh pihak universiti.Tinjauan yang dibuat oleh pihak Upsikini mendapati pelajar-pelajar begitu marah dengan kelewatan yang berlaku dan mereka mahu pihak universiti bertanggungjawab diatas segala kusiltan yang berlaku. Hal ini kerana Senat Universiti telah meluluskan perubahan latihan mengajar yang dibuat di luar semester pengajian.

Dalam pada itu, isu tersebut telah memalukan nama baik UPSI kerana kebanyakan pelajar yang menyewa rumah tidak dapat membayar deposit dan sewaan bulanan. Upsikini juga menerima beberapa email daripada pelajar yang mengadu masalah ini kerana mereka tidak tahan dimaki hamun owner rumah sewa disebabkan kegagalan membayar jumlah deposit dan sewa yang dituntut.

Walaubagaimanapun pihak Upsikini masih gagal mendapatkan respon daripada Mohd Zahar mengenai mekanisma yang akan diambil oleh pihaknya yang telah diberitahu sebelum ini.

1 comment:

Anonymous said...

Mekanisme??

heheheheheh

Kamu tau ke Kamu disekat dari menerima biasiswa KPM awal kerana MP??