May 16, 2011

Amirul Afzan dedahkan perkara sebenar

Tanjong Malim, 16 Mei - Exco Majlis Perwakilan Pelajar, saudara Amirul Afzan Norakim telah membuat pendedahan terbuka terhadap satu kenyataan daripada salah sebuah frant yang mengeluarkan kenyataan tidak tepat.

Isi kandungan kenyataan tersebut menyebut hanya 4 orang sahaja wakil MPP yang terlibat secara langsung dalam menyelesaikan masalah kelewatan biasiswa KPM. Perkara tersebut disangkal Amirul dan menyifatkannya sebagai bohong dan hipokrit.

Beliau memberitahu pihak Upsikini, bahawa hanya beliau seorang sahaja yang pergi ke bahagian bendahari untuk berjumpa dengan Timbalan Bendahari, Pn. Normadkhah bt Ardani pada petang selasa yang lepas.

“Pertemuan tersebut sebenarnya diaturkan oleh Mohd Zahar yang dibuat melalui pejabat Dato’ Naib Canselor. Beliau menghubungi saya pada sebelah pagi dan meminta saya wakil selaku MPP untuk pergi berbincang mengenai masalah KPM ini. Tidak pernah pula saya bersama tiga rakan yang dinyatakan pihak tertentu pergi turun naik ke jabatan bendahari untuk membawa isu ini, katanya menerusi emel yang dihantar.”

Kenyataan terbuka ini sekaligus menafikan dakwaan pihak tertentu yang cuba menyalurkan maklumat palsu. Pembohongan sebegini sepatutnya tidak patut berlaku kerana ia boleh menjejaskan kredibiliti Majlis Perwakilan Pelajar.

Beliau juga menyifatkan tindakan beberapa pihak yang menggunakan kemudahan facebook untuk menabur fitnah dan menyerang peribadi seseorang sebagai tindakan yang tidak bertamadun.

“Saya amat kecewa dengan tindakan sesetengah pihak yang menggunakan saluran media baru ini sebagai medan menabur fitnah dan tindakan tersebut langsung tidak mencerminkan tahap ketamadunan yang dibanggakan, ujarnya lagi.”

No comments: