May 17, 2011

Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) nyatakan pendirian

Tanjong Malim, 17 Mei - LMP akronim kepada 'front' Legasi Mahasiswa Progresif semalam telah menyatakan pendirian teguh mereka di belakang Mahasiswa Pendidik berhubung isu kelewatan biasiswa KPM.

Mereka turut menyokong segala tindakan yang dilakukan Koordinator MP itu dan menyatakan pendirian teguh berdiri di belakang saudara Zahar yang diserang dan difitnah dengan begitu teruk oleh pihak lawan.

“Beliau digambarkan dengan perwatakan yang begitu buruk sekali. Difitnah, malah tanpa soal selidik, dituduh sebagai seorang yang tidak menjalankan amanah beliau dan gila kuasa/nama. Apabila Zahar hari ini dikecam, diserang dengan teruk sekali oleh page-page puak Aspirasi ini, kami di LMP hari ini menegaskan bahawa kami mengambil pendirian untuk berdiri teguh di belakang Zahar, menurut kenyataan yang dipetik dalam page facebook mereka.”

Sementara itu, mereka juga mengecam tindakan tidak bermaruah pihak tertentu yang menyebar maklumat palsu dan tidak berasas hanya semata-mata ingin menjual nama.

Dalam perkembangan lain, LMP dilaporkan sedang giat membuka keahliannya kepada mahaiswa dan setiap ahli akan diberikan kad keahlian sebagai pengenalan diri. Tindakan tersebut dilihat sebagai usaha mengumpul kekuatan bagi pihaknya sebagai persiapan awal berhadapan pilihanraya kampus akan datang.

No comments: