April 16, 2012

Lawatan Mesra GMPK ke KPM Esok.

Tanjung Malim,16 April- Gabungan Mahasiswa Pendidikan Kebangsaan (GMPK) akan mengadakan lawatan mesra ke Kementerian Pelajaran Malaysia di Putrajaya esok. Lawatan ini akan disertai oleh sebahagian besar mahasiswa dan graduan pendidikan bagi mendapatkan maklum balas berkenaan beberapa isu yang berkaitan dengan mahasiswa dan graduan pendidikan.

Menurut sumber, antara isu yang diajukan esok ialah seperti kelewatan petempatan guru baru, elaun praktikal selain isu-isu yang berkaitan dengan pendidikan. Selain itu, turut dimaklumkan penyerahan memorandum juga akan diserahkan kepada Datuk Dr Wee Ka Siong selaku Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia.

Dalam pada itu, respon daripada Saudara Amirul Afzan Exco Majlis Perwakilan Pelajar menyatakan “saya akan bersama-sama dalam lawatan ini bagi mendapatkan pencerahan beberapa isu yang menjadi tanda tanya kepada seluruh mahasiswa UPSI terutama yang akan berpraktikum pada bulan Jun ini serta petempatan guru baru” katanya.

Beberapa front mahasiswa turut menyatakan sokongan kepada lawatan ke KPM esok, antaranya seperti GAMIS, INPIRASI, PMUKM, Gabungan Graduan Pendidikan Malaysia (GGPK) serta Gerakan Kebangkitan Pendidikan Kebangsaan (GKPK).

No comments: